Zbiór przepisów prawnych i zasad postępowania:

Wiadomości i artykuły rss

2011-04-06 , ebos/fdn
Polskie dzieci bardzo potrzebowały miejsca, do którego mogą zwrócić się o wsparcie w przypadku przeżywania trudności. Konsultanci dyżurujący pod nr 116 111 odebrali ponad ćwierć miliona połączeń oraz odpowiedzieli na prawie 6500 wiadomości przesłanych przez najmłodszych.

6 kwietnia minie dwa i pół roku odkąd Fundacja Dzieci Niczyje powołała pierwszy w Polsce Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Przez ten czas konsultanci odebrali ponad ćwierć miliona połączeń oraz odpowiedzieli na prawie 6500 wiadomości przesłanych przez najmłodszych. Polskie dzieci bardzo potrzebowały miejsca, do którego mogą zwrócić się o wsparcie w przypadku przeżywania trudności.

- Zakładając 116 111 – tak jak inne europejskie kraje - nie wiedzieliśmy czego dokładnie się spodziewać; zastanawialiśmy się, jak na możliwość pomocy telefonicznej zareagują polskie dzieci i młodzież. Teraz, po 30 miesiącach działalności, śmiało możemy powiedzieć, że anonimowa i bezpłatna pomoc wypełnia ważną lukę w systemie pomocy dzieciom. Dlatego niezbędne jest jej rozszerzanie – tak, żeby w przyszłości każde potrzebujące dziecko mogło skorzystać z naszej pomocy, o dowolnej porze dnia i nocy – mówi dr Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje. – Żeby tak się stało, konieczna jest strategiczna współpraca urzędów państwowych, sponsorów oraz służb i placówek pomocowych.

W tej chwili Telefon działa od poniedziałku do soboty w godzinach od 12.00 do 20.00. Jest to możliwe dzięki współdziałaniu Fundacji z partnerem technologicznym Telefonu 116 111 – firmą Polkomtel SA – operatorem sieci Plus. W trosce o jak najszerszy dostęp do usługi, FDN nieustannie dąży do rozwoju oferty Telefonu. Już wkrótce będzie można skorzystać z pomocy konsultantów przez 7 dni w tygodniu. Stanie się tak dzięki strategicznej współpracy z operatorem sieci Plus oraz wsparciu ze strony MSWiA i Fundacji BRE Banku.

FDN dociera do dzieci z informacją o bezpłatnej i ogólnopolskiej ofercie pomocowej poprzez pakiety edukacyjne, które rozsyłane są do gimnazjów, domów dziecka i świetlic. Ich istotnym elementem są wykorzystywane przez nauczycieli scenariusze lekcji. W czasie zajęć według nich prowadzonych, dzieci zapoznają się z ofertą i zasadami funkcjonowania Telefonu 116 111. Rozwijają też umiejętności formułowania problemów i szukania rozwiązań. Ponadto, poznają miejsca i osoby, do których warto zwrócić się ze swoimi troskami. Dzięki pracy nad tymi tematami, dzieci odważniej korzystają z zewnętrznej pomocy.

- Bardzo pomogło mi, że w końcu komuś o tym powiedziałam. Jest mi trudno i nie wierzyłam, że ktoś zechce mnie wysłuchać. Dziękuję za tę rozmowę – dużo mi dała - to słowa 14-letniej Basi, która skorzystała z oferty Telefonu kilka dni temu. Konsultanci 116 111 słyszą je każdego dnia od setek dzieci.
Podziel się informacją o nas na Facebook`u:
Jak zlecić publikację
ogłoszenia sądowego?
Obrączka, obroża, elektroniczne kajdanki
Obrączka, obroża, elektroniczne kajdanki. To potoczne określenia na nadajnik PID, należący do system dozoru elektronicznego (SDE). (...)
Wysłanie apelacji przez InPost
Stare i dobre pytanie: czy wysłanie apelacji via InPost jest skuteczne — czyli czy sąd musi (...)
1/573