Zbiór przepisów prawnych i zasad postępowania:

Wiadomości i artykuły rss

2011-10-27 , ebos/kgp
Kilka milionów abonentów sieci Plus otrzyma w pierwszy dzień policyjnych działań „Znicz” sms-a z przestrogą. To kolejny etap kampanii społecznej, którą od maja prowadzi Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu oraz operator sieci Plus.

Akcja spotkała się z bardzo życzliwym przyjęciem ze strony osób, które wcześniej dostawały krótkie informacje tekstowe z poradami i przestrogami.

Do tej pory przestrogi, w ramach kampanii „Jedziesz? Nie klikaj!” dotyczyły bezpiecznej jazdy samochodami. Policjanci z mazowieckiej „drogówki” oraz przedstawiciele operatora przekonywali, że zwykła, codzienna czynność, jaką jest pisanie sms-a, wykonywana w nieodpowiednim miejscu i czasie może doprowadzić do tragedii. Esemesujący kierowca nie jest w stanie zauważyć odpowiednio wcześniej przeszkody na drodze i nie zdąży jej ominąć ani odpowiednio wcześnie wcisnąć hamulca. Natomiast z wielkim prawdopodobieństwem zjedzie na przeciwny pas ruchu i uderzy w przeszkodę. Przez swoją nieuwagę może spowodować wypadek.

Tym razem policjanci z mazowieckiej „drogówki” postanowili przypomnieć pieszym, jak ważne jest noszenie po zmierzchu elementów odblaskowych. Warto pamiętać, że światła mijania oświetlają drogę najwyżej na 40-50 metrów. Kierowca ma szansę zauważyć pieszego lub rowerzystę, ubranego na ciemno i bez żadnych odblasków, najwyżej na 20-30 metrów przed maską samochodu. Jeśli samochód jedzie z prędkością 100 km/h pokona ten dystans w sekundę i w tym czasie nie zdąży nawet rozpocząć hamowania. Elementy odblaskowe na nieoświetlonej drodze pozwalają zauważyć rowerzystę czy pieszego w światłach mijania samochodu już z odległości 150 metrów. Użycie odblasków, dzięki powstaniu efektu refleksów, zwiększa widoczność rowerzysty czy pieszego w przypadku świateł długich - nawet z odległości jednego kilometra.

Wspólna akcja KWP zs. w Radomiu i operatora sieci Plus rozpoczęła się 11 maja w dzień rozpoczęcia Dekady Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Kampanię, która jest pierwszą tego typu akcją w Polsce, wspiera znany prezenter telewizyjny, a zarazem czynny strażak - Kevin Aiston.
Podziel się informacją o nas na Facebook`u:
Jak zlecić publikację
ogłoszenia sądowego?
Prawo wyboru waluty (art. 358 kc)
Stare pytanie brzmi: czy można przegrać sprawę w sądzie jeśli ma się niewątpliwie rację? Oczywiście, że (...)
Naukowcy i studenci dyskutowali o popełnianiu przestępstw w internecie
Ponad połowa tzw. przestępstw z nienawiści popełniana jest w internecie - oceniają eksperci. W czwartek na (...)
1/572