Zbiór przepisów prawnych i zasad postępowania:

Wiadomości i artykuły rss

2010-11-04 , ebos/kgp
Młodzież coraz częściej zachęcana jest do udziału w popularnych grach online. Niestety coraz częściej wirtualne postacie lub ich wyposażenie zostają przejęte przez innego gracza. Wystarczy odpowiedni wirus, by złamać zabezpieczenia i hasła konta. W taki sposób właściciele wirtualnych wojowników, rycerzy czy też szamanów tracą realne pieniądze zainwestowane w udoskonalanie postaci.


Po raz kolejny kryminalni z Mrągowa pracują nad sprawą kradzieży internetowej. Wczoraj rano do komendy przyszedł 19-letni mieszkaniec gminy Mikołajki, który stwierdził, że został okradziony. Poszkodowany oświadczył, że prawdopodobnie inny gracz włamał się na jego konto internetowe w grze komputerowej, zmienił hasła dostępu i adres email, w wyniku czego chłopak stracił doskonale wyposażonego wojownika oraz trzech szamanów. Młody mężczyzna oszacował straty na 4,5 tys. złotych. 19-latek wraz z dwoma kolegami od ośmiu miesięcy grał online, inwestując prawdziwe pieniądze w udoskonalanie postaci.

Za kradzież z włamaniem kodeks karny przewiduje karę do 10 lat pozbawienia wolności.

Przypomnijmy, że nikt w Internecie nie jest anonimowy. Każdy użytkownik sieci pozostawia po sobie ślady, po których można go zidentyfikować. Właśnie w taki sposób olsztyńscy policjanci ustalili sprawcę przywłaszczenia elementów ubioru i uzbrojenia wirtualnego bohatera, którego właściciel w lipcu br. zgłosił się na policję z informacją, że został okradziony. Wówczas sprawcą okazał się 16-letni mieszkaniec Krakowa, którym zajął się sąd rodzinny i nieletnich.
Podziel się informacją o nas na Facebook`u:
Jak zlecić publikację
ogłoszenia sądowego?
Czy można żądać usunięcia uli przez sąsiada — bo pszczoły zalatują na moją posesję?
Czy żądanie usunięcia pszczół z sąsiedztwa może być może być uzasadnione ryzykiem użądlenia przez pszczołę? Czy (...)
Gruntowna reforma Służby Więziennej
Ministerstwo Sprawiedliwości zaprezentowało całościową koncepcję reformy Służby Więziennej. Do rozwiązań już funkcjonujących, takich jak program pracy (...)
1/574