Zbiór przepisów prawnych i zasad postępowania:

Wiadomości i artykuły rss

2010-11-10 , ebos/kgp
Dzięki uczniom z klasy II Publicznej Szkoły Podstawowej w Kosieczynie, policjanci ustalili sprawcę zniszczenia szkolnego ogrodzenia. Kierowca ciężarówki, który wjechał w płot placówki, a następnie uciekł z miejsca zdarzenia, został rozpoznany na podstawie szczegółów zapamiętanych i podanych przez dzieci.




W ubiegłym tygodniu około 12:00 dzielnicowy Rewiru II ze Zbąszynka otrzymał od dyrektora szkoły w Kosieczynie informację o zniszczonym ogrodzeniu. Okazało się, że przed południem, w Kosieczynie, w rejonie Szkoły Podstawowej kierowca tira podczas manewru zawracania uszkodził ogrodzenie szkoły i odjechał.

Całą tę sytuację zauważyli uczniowie, którzy w tym czasie byli na zajęciach. Dzieci zapamiętały, że zawracający tir miał białą kabinę, naczepę w kolorze szarym, tablice rejestracyjne pochodzące z obcego kraju, a kierowca miał na sobie niebieską koszulkę! Z tą informacją klasa pobiegła do dyrektora szkoły, który niezwłocznie powiadomił dzielnicowego. Po niedługim czasie policjanci, dzięki informacjom przekazanym przez dzieci, ustalili kierowcę. Mężczyzna przyznał się do zniszczenia ogrodzenia i zobowiązał się do pokrycia strat, jakie wyrządził.

Profilaktyka jaką prowadzą zarówno policjanci jak i pedagodzy, ma na celu przekazanie najmłodszym wiedzy na temat bezpiecznego zachowania. Policjanci w spotkaniach z dziećmi przekazują m.in. wiedzę na temat bezpiecznej zabawy, drogi do szkoły oraz ograniczonego zaufania do obcych (program prewencyjny LUPO), pedagodzy szkolni dbają, aby od początku nauki w dzieciach zakorzenić dobre i bezpieczne nawyki.
Podziel się informacją o nas na Facebook`u:
Jak zlecić publikację
ogłoszenia sądowego?
Zawód: osadzony
Wychodząc na wolność po odsiedzeniu kolejnego wyroku często mówią, że idą na przerwę w karze. To (...)
Telefon komórkowy. Oglądamy czy przeszukujemy?
Zatrzymanie danych informatycznych oraz przeszukanie urządzenia zawierającego dane lub systemu informatycznego jako czynności procesowe do procedury (...)
1/570