Piątek 15 listopada 2019 Wydanie nr 4281

Dyskusja nad protestem sędziów

nasze dalsze mrówcze działania

picu napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 13:10:31 :

"Zdenek" napisał:

Idę do Sędziów daję do łapki kartkę i czasem nawet osobiście przypilnuję by w kalendarzu zapisali sobie , styczeń, luty, marzec... dni bez wokandy.


Tak jest. To właśnie musimy teraz robić. Trzeba dotrzeć do niezdecydowanych, zapominalskich czy po prostu łamistrajków i wytłumaczyć, że żont im sam z siebie niczego nie da, musimy to sobie sami wywalczyć. Wszystko zależy od nas, trzeba wziąć się do roboty.
Protest styczniowy musi mieć większy zasięg niż ten z września

demokryt napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 13:29:47 :

"Dreed" napisał:

...ale JEŚLI KTOKOLWIEK MI POWIE, że nie wiedział o styczniu itd i wyznaczył, albo miał bardzo ważną sprawę, którą musiał wyznaczyć, to (samocenzura słów)...


No właśnie wczoraj rozmawiałem z PW jednego z wydziałów (0 % udziału w proteście czyli 100 % odbytych wokand) i powiedział mi, że on protest popiera, ale już wyznaczył na styczeń w TE dni, bo musiał..., aha i asesor, co jest w tym wydziale, też wyznaczył, bo... jest asesorem (tu nie ma problemu - w maju i czerwcu 2009 pewnie już nolens volens nie będzie sądził ??: )

picu napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 13:57:19 :

ręce opadają od takiego zachowania, które Demokryt opisał
wydawać by się mogło, że sędziowie to grupa zawodowa myśląca
widać, że są też myślący inaczej

efa napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 14:43:50 :

"Zdenek" napisał:

I wiecie co, wiecie co ja już biegam z karteczką w której jak wół dużymi literami napisałem z Uchwały Protestacyjnej następne terminy DBW. Idę do Sędziów daję do łapki kartkę i czasem nawet osobiście przypilnuję by w kalendarzu zapisali sobie , styczeń, luty, marzec... dni bez wokandy.

W moim Sądzie tez każdy dostał do łapki informację o listopadowych dniach bez wokandy - jeszcze przed Zegrzem mój kolega wydrukował specjalne ulotki z prośbą o wstrzymanie się z wyznaczaniem wokand do czasu podjęcia decyzji przez delegatów. Sama osobiście jeszcze rozmawiałam z sędziami wyjaśniając, że decyzna poprzedniego zarządu IS z 4.10. jeszcze niczego nie przekreśla. Potem po Zegrzu osobiście biegałam po pokojach, roznosiłam uchwały IS, markerem pozaznaczałam na nich kolejne terminy dbw. I co z tego? Kiedy we wtorek kolega upierał się, że własnie się dowiedział o tym terminie, a w środę koleżnka (która złożyła oba pozwy i do tej pory brała udzial w protestach) powiedziała mi, że zapomniała o proteście. Wczoraj osobiście zaczęłam innemu koledze zaznaczac w kalendarzu na 2009r.terminy tbw, to w końcu poprosił mnie, żeby "aż tak" nie bazgroliła mu w kalendarzu, tylko zostawiła trochę miejsca - ciekawe, po co? żeby sobie wpisał wizytę u lekarza? bo ja nie wiem.

sosna napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 14:47:06 :

Obudzą się kiedy nie dostaną żadnej podwyżki , bo przecież na to się zanosi.

juez napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 15:50:35 :

gorzej będzie, jak dostaną MaTysiaka, bo już wtedy zupełnie oklapną, obawiam się

okapi napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 17:14:08 :

dziwnym jest zatem że w ogóle protest był czy jest czy ma być ..bo "matysiak" znany był od dawna.

.dlaczego kiedyś tego nie akceptowano a teraz sie akceptuje..??
czy tylko przez przyjęcie średniej zamiast kwoty bazowej..??

a gdzie satysfakcjonujące mnożniki
gdzie zapis o dojsciu do modelu docelowego i kiedy

czy to juz nic nie znaczy

po co w takim razie było Zegrze i cała reszta..??

marjul2 napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 21:54:53 :

A u mnie dzisiaj budujący widok - przyszło dwóch sędziów nie zaprzyjaźnionych z netem z kalendarzami w dłoniach i czerwonymi pisakami, z prośbą o podanie na kiedy mają sobie wykreslać terminy ( już wiem ze odwołali wyznaczone na styczeń wokandy).

Dostali wcześniej jak wszyscy uchwały Iustitii ale im się gdzieś zapodziały więc by niczego nie przegapić chwycili w dłonie czerowne długopisy.

PZ napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 22:01:45 :

Wiem, że 2,05 nikogo nie satysfakcjonuje, ponieważ z całą pewnością nie odpowiada godności urzędu, ale obawiam się, że na chwilę obecną MS nic więcej nie wyciśnie od MF.

arczi napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 22:05:04 :

"PZ" napisał:

Wiem, że 2,05 nikogo nie satysfakcjonuje, ponieważ z całą pewnością nie odpowiada godności urzędu, ale obawiam się, że na chwilę obecną MS nic więcej nie wyciśnie od MF.


ale jest szansa, że wycisną poslowie przesuwając z innych pozycji budżetowych. Dlatego trzeba kontynuowac protest!!

juez napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 23:13:42 :

doświadczenie życiowe uczy, że jak jest potrzeba, pieniądze się znajdują. nie wymagamy przecież od razu 10.000 na koncie, tylko jakiegoś planu, który nas może do takiej kwoty doprowadzić. BĄDŹMY ADWOKATAMI, NIE SĘDZIAMI WE WŁASNEJ SPRAWIE i walczmy dalej!!

amelius napisał w dniu 28.11.2008 o godzinie 23:29:59 :

"arczi" napisał:

Wiem, że 2,05 nikogo nie satysfakcjonuje, ponieważ z całą pewnością nie odpowiada godności urzędu, ale obawiam się, że na chwilę obecną MS nic więcej nie wyciśnie od MF.


ale jest szansa, że wycisną poslowie przesuwając z innych pozycji budżetowych. Dlatego trzeba kontynuowac protest!!
Dokładanie. Minister Finansów nie jest przecież panem i władcą budżetowych pieniędzy, zwłaszcza gdy chodzi o przestrzeganie Konstytucji.

okapi napisał w dniu 29.11.2008 o godzinie 10:01:27 :

wczoraj usłyszałem ze na odprawy dla zwalnianych stoczniowców przeznaczy sie jakies 700 mln zł...można.im znaleźć...?? a nam nie..??/

no ale my nie stoczniowcy..

amelius napisał w dniu 29.11.2008 o godzinie 10:12:28 :

A KRUS? Tam jest chyba jeszcze więcej pieniędzy.

scorpio1122 napisał w dniu 29.11.2008 o godzinie 12:13:22 :

A ja myślę, ze to nie ma znaczenia, czy ktoś jest asesore, sędzią SR, SO czy SA. Wielu protestujących to asesorzy. Tak było w moim wydziale. I żaden asesor nie miał wątpliwości czy ma protestować. Tak tez było w marcu, maju i wrzesniu. Wszystko zalezy od cech charakteru. Jak ktoś będą asesorem boi się wyrażać własne zdanie wbrew woli innych to czy taka osoba za np. 5 miesięcy (po nomonacji) zmieni się nagle i będzie naokoło manifestować udział w protestach? Moim zdaniem nie. To tylko i wyłacznie zalezy od cech charakteru. Mówiąc nieładnie: Albo ktoś ma jaja albo nie. Jeśli kotś ich nie ma to zawsze znajdzie pretekst by się nie wychylać.

[ Dodano: Sob Lis 29, 2008 12:15 pm ]
"okapi" napisał:

wczoraj usłyszałem ze na odprawy dla zwalnianych stoczniowców przeznaczy sie jakies 700 mln zł...można.im znaleźć...?? a nam nie..??/

no ale my nie stoczniowcy..



I my nie palimy opon pod sejmem i nie jeździmy na palenie opon do Brukseli.

kazanna napisał w dniu 29.11.2008 o godzinie 19:16:00 :

przypominam wszystkim zadowolonym z Matysiaka, że żyjemy w kraju , w którym najtrwalsza jest prowizorka...

demokryt napisał w dniu 29.11.2008 o godzinie 19:31:28 :

Ja jestem zadowolony z MaTysiaka...
... ale dalej chcę zarabiać 10 000 PLN na rękę

marciano napisał w dniu 29.11.2008 o godzinie 21:21:49 :

A ja wolę tego tysiaka nie dostać, bo jak go dostaniemy to po proteście. Znam wielu sędziów, którzy twierdzą, że 10 tys to mżonki i ten tysiąc ich zadowoli.

K.Ierownik napisał w dniu 29.11.2008 o godzinie 21:35:58 :

Trzeba więc marciano przypominać tym zadowolonym sędziom, że w 1995 sędzia rejonowy miał mnożnik 2,4 średniego wynagrodzenia w sferze produkcji materialnej ( to wyższa kwota niż średnie wynagrodzenie). Może wtedy zrozumieją, że to 2,05 to jałmużna i policzek dla sędziów.

falkenstein napisał w dniu 29.11.2008 o godzinie 22:15:23 :

i to powinna byc zawsze pierwszy komentarz do aktualnej propozycji rządu:

" w 1995 r. pensja sędziego była równa 2,4 średniego wynagrodzenia a dzisiaj rząd proponuje 2,05. Dalszy komentarz jest zbędny"

Bet napisał w dniu 30.11.2008 o godzinie 12:35:06 :

Gdyby nie tylko nie było podwyzki w 2009 ale obniżono nam wynagrodzenie, byłoby i łatwiej protestować i łatwiej odejść

Darkside napisał w dniu 01.12.2008 o godzinie 09:44:11 :

"scorpio1122" napisał:

To tylko i wyłacznie zalezy od cech charakteru. Mówiąc nieładnie: Albo ktoś ma jaja albo nie. Jeśli kotś ich nie ma to zawsze znajdzie pretekst by się nie wychylać.


wczoraj usłyszałem ze na odprawy dla zwalnianych stoczniowców przeznaczy sie jakies 700 mln zł...można.im znaleźć...?? a nam nie..??/

no ale my nie stoczniowcy..



I my nie palimy opon pod sejmem i nie jeździmy na palenie opon do Brukseli.

Dokładnie tak, to kwestia odwagi, a tej jednak brakuje w środowisku ... (i nie miałem na mysli odwagi polegającej na paleniu opon pod URM czy Sejmem) :sad:

I podobnie jak poprzednicy czuję, że po "matysiaku" u mnie zostaną jednostki , reszta zadowolona odda się pracy :sad:

Obym się jednak mylił, oby "matysiak" znowu nie przeszedł ...

Ryba psuje się od głowy, a nasze władze częstokroć boją się własnego cienia mając w perspektywie (relaną czy nie, to kwestia dyskusyjna) utratę stołka, dodatku i innych profitów , za udział czy otwarte poparcie protestu

akkon napisał w dniu 01.12.2008 o godzinie 10:44:45 :

Myślę że fajnie byłoby się zastanowić nad tym, co dalej, tj. po czerwcu 2009 i po kolejnych tygodniach bez wokandy.
Ponieważ nasze żądania płacowe nie zostaną spełnione (ponad owe sławetne tys. zł), proponuję, by na okres lipca i sierpnia wdrożyć zapis par. 46 Regulaminu (tzw. wakacje sądowe).
Raz, że jest do tego w pełni legalna podstawa, a dwa, że można to zgrabnie wytłumaczyć chęcią zgrania naszego protestu z okresem wakacyjno - urlopowym stron, świadków, biegłych itede.

picu napisał w dniu 02.12.2008 o godzinie 10:13:28 :

I to jest bardzo dobry pomysł z tymi wakacjami

Skoro parlamentarzyści mają wakacyjną przerwę w sesjach, to czemu my nie
Mielibyśmy brać na swe sumienia takie łamanie Regulaminu, który to przecież sam MiniSprawi nam napisał ?

Jak powtarzał wcześniej kolega Barlog - najlepszy protest wyjdzie nam wtedy, kiedy w końcu zaczniemy przestrzegać przepisów (stwierdzenie dotyczyło podpisywania ton papierów w karnym wykonawczym, których nawet nie ma szans przeczytać. Gdybyśmy zaczęli czytać dokładnie wszystko co podpisujemy - wykonalność spadłaby o 30 %)

markosciel napisał w dniu 02.12.2008 o godzinie 23:38:39 :

"picu" napisał:

I to jest bardzo dobry pomysł z tymi wakacjami

Skoro parlamentarzyści mają wakacyjną przerwę w sesjach, to czemu my nie
Mielibyśmy brać na swe sumienia takie łamanie Regulaminu, który to przecież sam MiniSprawi nam napisał ?

Jak powtarzał wcześniej kolega Barlog - najlepszy protest wyjdzie nam wtedy, kiedy w końcu zaczniemy przestrzegać przepisów (stwierdzenie dotyczyło podpisywania ton papierów w karnym wykonawczym, których nawet nie ma szans przeczytać. Gdybyśmy zaczęli czytać dokładnie wszystko co podpisujemy - wykonalność spadłaby o 30 %)


O 30%? To chyba jak będziesz czytał co dziesiąty dokument

picu napisał w dniu 04.12.2008 o godzinie 14:55:11 :

"markosciel" napisał:

O 30%? To chyba jak będziesz czytał co dziesiąty dokument


tylko to, co dużymi literami

Od poniedziałku 1.12 codziennie dzwonię do koleżanek z aplikacji (codziennie po jednej) i przypominam o proteście od stycznia, mają pozakreślane w kalendarzu TBW. Jeszcze parę mi zostało.

Polecam ten sposób, bo przy okazji można nieco odkurzyć kontakty towarzyskie

domianiuk napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 15:18:46 :

Czy ktoś z forumowiczów i jednocześnie członków Zarządu Iustitii może mnie poinformować czy rozważaliście zaplanowanie comiesięcznych dwóch tygodni bez wokand? Czy w ogóle rozważane są formy zaostrzenia protestu?
Tak z ciekawości chciałbym wiedzieć, bo nadal nie widzę zrozumienia ze strony polityków. Zresztą w zrozumienie nie wierzę.

K.Ierownik napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 18:38:53 :

Akcje protestacyjne muszą być tak pomyślane, aby miały szanse zdobyć szerokie poparcie wśród sędziów. Dzisiaj nie mamy realnej możliwości przeprowadzić masowych 2 tygodni bez wokandy. Trzeba czekać do wiosny, na reakcję ( właściwie brak reakcji) rządu. Wtedy frustracja koleżeństwa mam nadzieję urośnie i będziemy mieć nową sytuację.

arczi napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 18:46:21 :

Nie żebym podżegał do protestu, bo mi nie wypada, ale jak się okaże, że rzeczywiście Matysiaka nie bedzie, powinnismy wdrożyc natychmiast zapisy uchwały z Zegrza o zaostrzeniu protestu od lutego w postaci np. miesiąca bez wokandy. Wówczas ma to szanse sie udać nawet w naszym nieslidarnym srodowisku!

K.Ierownik napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 18:52:00 :

A jednak podżegasz. Uważasz, że rząd może obciąć nam tego matysiaka kwotowo lub czasowo? Uważasz arczi, że ONI są aż tak.......hmmmmmm, nierozważni?

arczi napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 18:57:37 :

nie tylko uważam, ale sa juz takie plotki . Wieczorem będę wiedział więcej!!

K.Ierownik napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 19:01:48 :

No to........SZABLE W DŁOŃ.

kzawislak napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 19:10:36 :

"K.Ierownik" napisał:

No to........SZABLE W DŁOŃ.


no serce rośnie

sblok napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 19:53:18 :

teraz pewnie dostane po lapach, ale uwazam, ze naklepszym rozwiazaniem jest powolna praca. ktos napisal "szable w dlon", tylko ze troche malo ostre sa ostatnio. dbw w listopadzie nie wypalily. rzad ma nas w gdzieś; krs wymiękka i chce cofać skargę, ludzie z ulicy nie slyszeli o dbw, a jezeli slyszeli to sie denerwują na nas. Nadzieja w szybkim Trybunale, wiec moze troche spokoju, poczekajmy na to co sie bedzie, a jak sie nic nie bedzie, to tylko scementuje srodowisko.
ja jestem zwolennikim takiego wymiaru pracy, jaki wynika z wplywu kasy na konto. tak wiec poniewaz jest piatek, do lektury akt wroce w poniedzialek.

wiem ze pewnie radykalowie mnie za to powiesza, ale coz. w koncu jest to forum i wymiana roznych mysli.

mathieu napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 20:43:52 :

Dzisiaj sejm uchwalił budżet. czy to znaczy, że już mamy Matysiaka, czy nie, bo się pogubiłem???

Darkside napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 20:46:38 :

"duralex" napisał:

jakem uiarkowany radykał nie wiem, czy wezmę udział w dwóch tygodniach bez wokandy ...

w miesiącu bez na 100 % nie

zaostrzenie form protestu nie musi chyba oznaczac wydłużania akcji "ileś tam dni bez orzecznictwa", co raczej wprowadzaniu bardziej radykaolnych form

i do mnie trafia propozycja, nie pamiętam kogo, żeby odmawiac wykonywania tych wszystkich czynnosci, które nie wynikają wprost z ustaw i które nie należą do orzekania

ale tutaj trzebaby przeanalizowa wszystkie rozporządzenia, jakies regulaminy, instrukcje ...

i do rozważenia pozostaje kwestia "strajku włoskiego"


Podobnie jako dura uważam, że wydłużanie DBW nie jest dobrym pomysłem.

Z prawdopodobieństwem bliskim pewności można stwierdzić, że udział w 2 tygodniach bez byłby minimalny, a w miesiącu bez znikomy.

Brak matysiaka zradykalizuje nastroje ale nie do tego stopnia.

Do rozważenia jest to o czym przedmówca pisał - odmawianie wykonywania czynności które nie wynikają wprost z ustaw i które nie należą do orzekania.

suzana22 napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 21:12:21 :

Art. 79. usp:
Sędzia nie może, powołując się na zasadę niezawisłości sędziowskiej, uchylić się od wykonania poleceń w zakresie czynności administracyjnych, jeżeli z mocy przepisów ustawy należą do obowiązków sędziowskich, a także poleceń dotyczących sprawności postępowania sądowego; może jednak domagać się wydania polecenia na piśmie.
,,z mocy przepisów ustawy' interpretowane jako na podstawie przepisu rangi ustawowej i przepisu rozporządzenia, do którego wydania delegację przewiduje ustawa.

A skoro tak, to wykonywania jakich konkretnie czynności możecie odmówić? i kogo to będzie obchodzić?

Rymer66 napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 21:21:43 :

Do sądu w którym pracuję (SR Białystok) w październiku wpłynęło ok.11.000 spraw. Każdy tydzień bez sądzenia to około 2.500 spraw zaległych, które będą czekały na nasz wysiłek by nadrobić zaległości, nas będą narażały na roszczenia o przewlekłość postępowania. I proszę Was bardzo, nie piszcie mi, że trzeba mieć jaja i nie bać się zawalić pracy sądu ani np. dyscyplinarek. Ja bardziej myślę o swoim komforcie pracy a raczej o możliwości ogarnięcia tego co robię i myślę też o ludziach, którzy czekają aż ich sprawy zostaną załatwione. Zdaje sobie sprawę z tego, że bez protestu nic nie osiągniemy, ale cholera przychodzi mnie brać, kiedy słyszę, że w czasie, kiedy ja przez trzy dni nie sądziłem inni w najlepsze wychodzili na salę, żeby nie mieć tyłów. Po karnawale i po SZABLACH W DŁONI, trzeba będzie długo sprzątać.

KWW napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 21:23:32 :

"sblok" napisał:

teraz pewnie dostane po lapach, ale uwazam, ze naklepszym rozwiazaniem jest powolna praca. ktos napisal "szable w dlon", tylko ze troche malo ostre sa ostatnio. dbw w listopadzie nie wypalily. rzad ma nas w gdzieś; krs wymiękka i chce cofać skargę, ludzie z ulicy nie slyszeli o dbw, a jezeli slyszeli to sie denerwują na nas. Nadzieja w szybkim Trybunale, wiec moze troche spokoju, poczekajmy na to co sie bedzie, a jak sie nic nie bedzie, to tylko scementuje srodowisko.
ja jestem zwolennikim takiego wymiaru pracy, jaki wynika z wplywu kasy na konto. tak wiec poniewaz jest piatek, do lektury akt wroce w poniedzialek.

wiem ze pewnie radykalowie mnie za to powiesza, ale coz. w koncu jest to forum i wymiana roznych mysli.


Zgadzam się z metodą "owolnej pracy". Gdybyśmy w pełni egzekwowali swój czas pracy, rozpoznawanie spraw znacznie by sie wydłużyło - skutek taki, jak dbw. W ten sposób też wzmacniamy szacunek do orzekania, przecież sąd nie jest piekarnią, a niestety bardzo często mam takie wrażenie: szybciej, więcej, następna.
Gdy proszę przewodniczacego o tydzień (czysty, bez żadnych czynności) na przygotowanie się do 50 tomowej sprawy, w odpowiedzi widzę ironiczny uśmiech. Czy to jest normalne?

diakomo napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 21:27:24 :

Powiem krótko : Nie będzie radykalnych protestów - NIE BĘDZIE RADYKALNYCH PODWYŻEK WYNAGRODZENIA

Taka jest prawda . Jak ktoś tego nie zauważa to oszukuje samego siebie .

A najśmieszniejsi są Ci sposód nas którzy twierdzą , że nie przyłączyli się do protestu bo....o nim nie wiedzieli . Wątpie żeby w jakimś Sądzie w Polsce nikt nic nie słyszał o proteście . A jak ktoś popiera protest i mu zależy i spokojnie może się dowiedzieć kiedy są DBW .

K.Ierownik napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 21:55:38 :

"sblok" napisał:

teraz pewnie dostane po lapach, ale uwazam, ze naklepszym rozwiazaniem jest powolna praca. ktos napisal "szable w dlon", tylko ze troche malo ostre sa ostatnio. (..) Nadzieja w szybkim Trybunale, wiec moze troche spokoju, poczekajmy na to co sie bedzie, a jak sie nic nie bedzie, to tylko scementuje srodowisko.
ja jestem zwolennikim takiego wymiaru pracy, jaki wynika z wplywu kasy na konto. tak wiec poniewaz jest piatek, do lektury akt wroce w poniedzialek.



Jedno nie wyklucza drugiego. Nie musimy ograniczać się do jednej tylko formy protestu. A TBW są dobrym sposobem protestu pod warunkiem, że sesje przepadają, a nie rozkładane są na inne dni miesiąca. Listopad nie jest dobrym wyznacznikiem naszych możliwości. Od początku wiadomo było, że wielu sędziów będzie sądzić z uwagi zbyt małe wyprzedzenie czasowe akcji. Na 2 tygodnie realnych szans obecnie jednak nie ma. Na miesiąc tym bardziej. Jedno jest pewne. Bez spełnienia najważniejszych naszych postulatów spokojowi mówimy zdecydowane NIE. Bez zmasowanych protestów, nie będzie właściwej reakcji rządu. Nie wiem, czy jestem radykałem, czy nie. Staram sie po prostu racjonalnie oceniać sytuację. Dlatego z całym przekonaniem powtórzę: SZABLE W DŁOŃ.

balrog napisał w dniu 05.12.2008 o godzinie 22:17:17 :

"K.Ierownik" napisał:

Nie wiem, czy jestem radykałem, czy nie. Staram sie po prostu racjonalnie oceniać sytuację. Dlatego z całym przekonaniem powtórzę: SZABLE W DŁOŃ.
a ja powtórzę, że "czekamy na sygnał z centrali", którą PT Kierowniku wybraliśmy 26-ego roku pamiętnego

dowgird1 napisał w dniu 06.12.2008 o godzinie 01:12:58 :

"brzdąc" napisał:

Mnie wcale nie zdziwi jak zostanie obcięta zapomoga, czyli legedarny tysiąc, tak kwotowo jak i czasowo. Szkoda gadać ... Czy to spowoduje masowy protest w takiej lub innej formie sędziów, pewnie nie, bo przecież misja, powołanie, etos, prestiż etc., zresztą może i słusznie, może w sądownictwie powinny pracować osoby, dla których wynagrodzenie nie ma żadnego znaczenia....... Oby jak najszybciej został zlikwidowany art. 67 ust. prawo o adwokaturze, bo w tym momencie to jest jedyna droga do normalnego życia....


Brzdąc, czytasz w moich myśach???!!!

scorpio1122 napisał w dniu 06.12.2008 o godzinie 16:28:29 :

"Rymer66" napisał:

Do sądu w którym pracuję (SR Białystok) w październiku wpłynęło ok.11.000 spraw. Każdy tydzień bez sądzenia to około 2.500 spraw zaległych, które będą czekały na nasz wysiłek by nadrobić zaległości, nas będą narażały na roszczenia o przewlekłość postępowania. I proszę Was bardzo, nie piszcie mi, że trzeba mieć jaja i nie bać się zawalić pracy sądu ani np. dyscyplinarek. Ja bardziej myślę o swoim komforcie pracy a raczej o możliwości ogarnięcia tego co robię i myślę też o ludziach, którzy czekają aż ich sprawy zostaną załatwione. Zdaje sobie sprawę z tego, że bez protestu nic nie osiągniemy, ale cholera przychodzi mnie brać, kiedy słyszę, że w czasie, kiedy ja przez trzy dni nie sądziłem inni w najlepsze wychodzili na salę, żeby nie mieć tyłów. Po karnawale i po SZABLACH W DŁONI, trzeba będzie długo sprzątać.



Widzisz Rymer66, dla Ciebie jest ważny komfort twojej pracy i ludzie. Dla mnie również ważni są ludzie. Może jestem egoistą ale najważniejsza jest dla mnie rodzina, którą muszę utrzymać i to za nią jestm przede wszystkim odpowiedzialny. Inni ludzie też są dla mnie ważni ale nie tak bardzo. Nie potrafię się przejmować problemami innych ludzi wówczas gdy wiem, że nie mam pieniędzy do pierwszego, że muszę pożyczać u rodziny. Niestety taki już jestem.
Jeżeli natomiast chodzi o komfort pracy, to też jest dla mnie ważny. Wyobraź sobie, że w miom sądzie też mamy dużo pracy i jeżeli byłby miesiąc bez wokandy to byłoby jej jeszcze więcej. Pewnie po takim miesiącu (dwóch lub trzech) trzeba znów pracować będzie po 12 może 14 godzin na dobę. Ale cóż już kiedyś to przerabiałem. Poza tym wojny nie da się wygrać bez poświęceń.
Nie bardzo też rozumiem co masz na myśli mówiąć o swoim komforcie pracy. Skoro macie taki duży wpływ to pewnie masz też duży referat. (nie ważne jaki). Zapewne też nie wyrabiasz się w 8 godzin i 5 dni w tygodniu. O jakim komforcie pracy więc mówisz?
Natomiast co do narażania się na dyscyplinarki to niestety zawsze takie ryzyko istnieje. Ale jak mawiał jeden z moich profesorów "nie ma ryzyka nie ma zabawy". Ja uważam, że warto takie ryzyko podjąć. I nie wyobrażam sobie, by takie dyscyplinarki zrobiono np. 5000 sędziów. Byłby to niezły skandal. Gdyby jednak rzeczywiście tak się stało, to mnie już w sądzie za stołem nigdy bym nie usiadł, pomomo że bardzo lubię swoją pracę. Oznaczałoby to że żyjemy w chorym państwie i chorym środowisku. Wierzę że tak nie jest.

arczi napisał w dniu 06.12.2008 o godzinie 19:35:09 :

Skorpio, niekoniecznie tak musi być jak piszesz.
Zasadniczą wadą naszej organizacji pracy jest przyzwolenie na obciążanie sędziego bez żadnego limitu i, co najważniejsze, zabieranie się sędziów za opanowanie każej wielkości referatu. Jeżeli spowodujemy , a to obecny zarząd Iustitii zamierza zaproponować w swojej uchwale, że każdy sędzia sam sobie ustala czytelny system pracy, o ktorym zawiadamia prezesa, tzn, np. , że najpierw koncentruje się na 100 sprawach, które załatwia maksymalnie szybko (prezycyjnie je oznaczając), a systematycznie po zakończeniu niektórych bierze się za następne, wtedy nikt nie będzie w stanie z 500 aktowego referatu wygrzebać jedną (np tą ostatnią), w której zabrakło w ciągu 3 miesięcy czynności w sprawie.
Wszystko zależy od nas. My mamy prawo sami sobie ustalać porządek pracy, byle był on czytelny. Jeżeli nie jest, zawsze przełożony może znaleźć na nas jakiegoś kwiatka.

Tak właśnie róbcie, a obecny zarząd Iustitii będzie pracował nad tym, by wam w tym pomóc!!
W ten sposób odpowiedzialność za zaległości spadnie na zły system organizacyjny, braki kadrowe, a nie na poszczególnych sędziów.

marciano napisał w dniu 06.12.2008 o godzinie 21:05:25 :

Ale wielu z nas pracuje w sądach gdzie organizacja pracy należy do PW. Jeśli PW wyznaczy 4 sesje w tygodniu, trudno jest sie przed tym obronić. Jesli PW wyznaczy na sesję 15 spraw, to siłą rzeczy sądzi się byle jak i popełnia szkolne błędy.

Beatka napisał w dniu 06.12.2008 o godzinie 21:23:22 :

"marciano" napisał:

Ale wielu z nas pracuje w sądach gdzie organizacja pracy należy do PW. Jeśli PW wyznaczy 4 sesje w tygodniu, trudno jest sie przed tym obronić. Jesli PW wyznaczy na sesję 15 spraw, to siłą rzeczy sądzi się byle jak i popełnia szkolne błędy.



Ale jak może pw, a kolejno jego przełożeni, wymagać, by efektywnie orzekać przy tak ogromnym obciążeniu sesyjnym? Rozumiem, że z założenia dopuszcza słabe przygotowanie do sesji.
Kilka razy już "odkrywczo" stwierdziliśmy, że sytuacja, w jakiej obecnie się znajdujemy, w znacznym stopniu zyskała nasze przyzwolenie. Nie dość aktywnie broniliśmy się chociażby przed nadmiernym obciążeniem, dokładają wszelkich sił i starań, by opanować magiczny wpływ.
W mojej szafie leżą sobie spokojnie stare terminarze. Nie zaglądam do nich często, by się jeszcze bardziej nie stresować, ale stare czasy wspominam z nostalgią. Wyraźnie też widzę, że miałam wtedy znacznie mniej obowiązków. Tylko liczba godzin w dobie coś pozostała nie zmieniona

marciano napisał w dniu 06.12.2008 o godzinie 22:39:48 :

Może bo dla wielu funkcyjnych liczy się tylko statystyka. Nie rozumiem tego, bo oni też są sędziami, ale tak niestety jest.

zziajany napisał w dniu 06.12.2008 o godzinie 23:39:20 :

"marciano" napisał:

Ale wielu z nas pracuje w sądach gdzie organizacja pracy należy do PW. Jeśli PW wyznaczy 4 sesje w tygodniu, trudno jest sie przed tym obronić. Jesli PW wyznaczy na sesję 15 spraw, to siłą rzeczy sądzi się byle jak i popełnia szkolne błędy.



jestem pw i wgłowie mi się nie mieści abym miał wyznaczać komuś sesje. Przecież trzeba co najmniej przejrzeć akta zorientować ie ilu jest świadków, jak obszerne moga być zeznania itp. Potem referent musi zrobić to samo. Przeciez to zwykła strata czasu Pracowałem w kilku róznych wydziałach i zawsze sam wyznaczałem sobie rozprawy.

larakroft napisał w dniu 07.12.2008 o godzinie 00:00:37 :

Niestety to jest specyfika niektórych okręgów. U nas obowiązuje zasada ograniczonego zaufania dio sędziego i pierwsze terminy wyznacza przewodniczący. W rezultacie prawie się nie zdarzają skuteczne zwroty do prokuratury, czy też przekazania do innych sądów z uwagi na właściwość miejscową, bo z reguły okazuje się na nie zbyt późno.

Joan napisał w dniu 07.12.2008 o godzinie 03:24:02 :

Witam,
W budżecie nie ma naszego tysiaka, a więc znowu w plecy. Po raz kolejny od ponad 10 lat, znowu mnie tzw. wycięli. Mam dość. Liczę, że akcja protestavcynja coś da.

arczi napisał w dniu 07.12.2008 o godzinie 10:12:08 :

"Joan" napisał:

Witam,
W budżecie nie ma naszego tysiaka, a więc znowu w plecy. Po raz kolejny od ponad 10 lat, znowu mnie tzw. wycięli. Mam dość. Liczę, że akcja protestavcynja coś da.


A jesteś pewny, że w budżecie nie ma Tysiaka?? Skąd ta pewność? Póki co są tylko plotki...

zziajany napisał w dniu 07.12.2008 o godzinie 15:39:10 :

Pytanie niestety odwrócić; czy ktoś widział w budzecie tysiaka? Póki co, to jego istnienie jest plotką.

arczi napisał w dniu 07.12.2008 o godzinie 19:56:24 :

"zziajany" napisał:

Pytanie niestety odwrócić; czy ktoś widział w budzecie tysiaka? Póki co, to jego istnienie jest plotką.


Ja widziałem, pod pozycją 1134 Rozdział 2 jest zapis: 200 mln zł tytułem Matysiaka dla każdego sędziego w Polsce

Darkside napisał w dniu 08.12.2008 o godzinie 13:08:45 :

"zziajany" napisał:

Ale wielu z nas pracuje w sądach gdzie organizacja pracy należy do PW. Jeśli PW wyznaczy 4 sesje w tygodniu, trudno jest sie przed tym obronić. Jesli PW wyznaczy na sesję 15 spraw, to siłą rzeczy sądzi się byle jak i popełnia szkolne błędy.



jestem pw i wgłowie mi się nie mieści abym miał wyznaczać komuś sesje. Przecież trzeba co najmniej przejrzeć akta zorientować ie ilu jest świadków, jak obszerne moga być zeznania itp. Potem referent musi zrobić to samo. Przeciez to zwykła strata czasu Pracowałem w kilku róznych wydziałach i zawsze sam wyznaczałem sobie rozprawy.

Ale tak dokładnie jest, z tego co wiem w moim okregu i sąsiednim również.

Jeżeli PW wyznaczy mi sesje w terminie styczniowym zostaje mi tylko urlop na żądanie.

K.Ierownik napisał w dniu 08.12.2008 o godzinie 18:42:06 :

No nie Dark. Możesz jeszcze iść do swojego przewodniczącego i powiedzieć mu, że w tych dniach bierzesz udział w ogólnopolskiej akcji Iustitii i nie będziesz sądził.

rosan napisał w dniu 08.12.2008 o godzinie 18:59:21 :

no i powiedzieć mu,że pichci się już projekt o kadencyjności przewodniczących

Darkside napisał w dniu 08.12.2008 o godzinie 20:07:35 :

"K.Ierownik" napisał:

No nie Dark. Możesz jeszcze iść do swojego przewodniczącego i powiedzieć mu, że w tych dniach bierzesz udział w ogólnopolskiej akcji Iustitii i nie będziesz sądził.


Tyle, że mój PW czeka na matysiaka jak na zbawienie aby móc spokojnie WYZNACZAĆ i ROBIĆ WYNIKI.

"rosan" napisał:

no i powiedzieć mu,że pichci się już projekt o kadencyjności przewodniczących


Wie o tym, sam mu powiedziałem.

kazanna napisał w dniu 08.12.2008 o godzinie 23:09:05 :

Podejrzewam, że gdybym pracowała w wydziale , w którym PW wyznacza mi terminy rozpraw, to już by mnie TU nie było ...

Bądź na bieżąco

Subskrybuj nasz bezpłatny newsletter, a będziesz na bieżąco z nowymi ogłoszeniami i komunikatami;
o spadkach, zasiedzeniach nieruchomości, depozytach sądowych, terminach rozpraw, wyrokach.

Podaj swój e-mail i otrzymuj najnowsze ogłoszenia bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Przesyłając swój adres e-mail, zgadzam się na przetwarzanie przez Fundację ProPublika - KRS 0000595424 - podanych przeze mnie danych osobowych (e-mail) w celu otrzymywania zamówionego Newslettera.
Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne oraz że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.