Piątek 22 listopada 2019 Wydanie nr 4288

Dyskusja nad protestem sędziów

przeciętne miesięczne wynagrodzenie

juez napisał w dniu 16.07.2010 o godzinie 20:03:22 :

GUS ogłosił przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sferze przedsiębiorstw za II kwartał. dużo nam tego nie wyjdzie...
http://www.rp.pl/temat/85177.html

suzana22 napisał w dniu 16.07.2010 o godzinie 20:09:05 :

Wynagrodzenie w sferze przedsiębiorstw nie ma dla nas znaczenia (no chyba że jako ,,argument na wyższe mnożniki" )

juez napisał w dniu 17.07.2010 o godzinie 10:13:36 :

aaaa! a nasze to które?

rosan napisał w dniu 17.07.2010 o godzinie 11:08:35 :

jak dla emerytów,bo to są specyficzne grupy

M.A.E. napisał w dniu 17.07.2010 o godzinie 13:03:16 :

"juez" napisał:

aaaa! a nasze to które?


przeciętne wynagrodzenie w gospodarce - za II kwartał jeszcze nie ogłosili

krzysieks1975 napisał w dniu 18.07.2010 o godzinie 03:07:43 :

Zostanie ogłoszone 10 sierpnia br.

juez napisał w dniu 18.07.2010 o godzinie 08:45:22 :

to strasznie długo! co oni tak liczą??

Dred napisał w dniu 18.07.2010 o godzinie 08:50:33 :

liczą tak długo, żeby za dużo nam nie wyszło

juez napisał w dniu 18.07.2010 o godzinie 08:56:02 :

skubańce

naiwny.super napisał w dniu 18.07.2010 o godzinie 09:58:54 :

przy tym wiadomo, że wynagrodzenie w 1. i 2. kwartale jest co roku niższe, niż w 3. i 4.
drugi jest nieprzypadkowy...

M.A.E. napisał w dniu 18.07.2010 o godzinie 16:02:41 :

"naiwny.super" napisał:

przy tym wiadomo, że wynagrodzenie w 1. i 2. kwartale jest co roku niższe, niż w 3. i 4.
drugi jest nieprzypadkowy...


argumentacja była taka, że późniejszy kwartał nie pozwoli na skonstruowanie budżetu w ustawowym terminie

suzana22 napisał w dniu 18.07.2010 o godzinie 20:20:18 :

"M.A.E." napisał:

przy tym wiadomo, że wynagrodzenie w 1. i 2. kwartale jest co roku niższe, niż w 3. i 4.
drugi jest nieprzypadkowy...


argumentacja była taka, że późniejszy kwartał nie pozwoli na skonstruowanie budżetu w ustawowym terminie

Taak, ciekawe co stanęło na przeszkodzie, żeby wziąć wcześniejszy kwartał

Dred napisał w dniu 18.07.2010 o godzinie 20:27:48 :

to proste, bardziej aktualne dane są z II kwartału

brzdąc napisał w dniu 18.07.2010 o godzinie 23:22:32 :

na szczęście do 10 sieprnia br. mam jeszcze dużo czasu, aby się zastanowić na co przeznaczyć podwyżkę od stycznia 2011r., a pomysłów dużo, ale podwyżka zapewne będzie solidna, bo przekroczy 100 PLN netto, to i decyzja musi być przemyślana, np. o jeden więcej wyjazd (nie za duży, raczej mały) do supermarektu miesięcznie, no nie wiem ...
A może by tak założyć temat na co warto przeznaczyć podwyżkę od 2011r., albo inaczej na co ona wystarczy, ciekawy temat ???

juez napisał w dniu 18.07.2010 o godzinie 23:28:50 :

100 zł to raczej do sklepu osiedlowego... myślę, że możemy pociągnąć temat w tym wątku, w końcu nie powinien się zanadto rozbudować... ja np. mogę kupić mojemu psu worek lepszego żarcia. albo chodzić do fryzjera raz na miesiąc, a nie na dwa. no, chyba że mojemu dziecku dalej będzie noga rosła rozmiar na 1,5 m-ca. to i podwyżki nie starczy...

czarny napisał w dniu 26.07.2010 o godzinie 17:01:24 :

A ja myślę, że bez względu na wysokość wskaźnika wynagrodzenia żadnych podwyżek nie będzie - "owódź".

biropij napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 14:27:36 :

3197,85

http://www.stat.gov.pl/gus/5840_8532_PLK_HTML.htm

juez napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 18:43:17 :

116,37 brutto x stawka
to ile to jest netto?

Dred napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 18:45:44 :

proszę aby Państwo nie robili żenady!

AQUA napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 18:50:46 :

"juez" napisał:

116,37 brutto x stawka
to ile to jest netto?


... domyślam się, że mnówstwo ????

juez napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 18:52:21 :

hihi. ziarnko do ziarnka...

Rose napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 19:55:20 :

"juez" napisał:

116,37 brutto x stawka
to ile to jest netto?



Dla sędziów niefunkcyjnych w drugiej stawce awansowej daje to około 220 zł podwyżki netto od stycznia 2011. Oczywiście przy założeniu takich samych podatków jak w tym roku.

Dred napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 19:58:55 :

luuudzie, przecież tutaj nie chodzi o podwyżkę.........

joanna3107 napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 20:29:36 :

Witajcie,
dla mnie szczególnie interesujące jest, że wybrany został kwartał II, podczas gdy średnia w pierwszym kwartale jest wyższa niż w drugim (tak było w poprzednim roku, tak też jest w obecnym). Dla zobrazowania - w II stawce awansowej netto dostalibyśmy 450 zł, a nie 220 zł.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że powyższą prawidłowość dostrzeżono na wyższym szczeblu przy konstruuowaniu podstawy ustalenia kwoty stanowiącej bazę do obliczeń. Okazuje się, że istotne nie są tylko wielkie liczby (chyba przesadziłam z metaforą w odniesieniu do współczynnika 2,05 ale także szczegóły.

Darkside napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 20:39:42 :

"joanna3107" napisał:

Witajcie,
dla mnie szczególnie interesujące jest, że wybrany został kwartał II, podczas gdy średnia w pierwszym kwartale jest wyższa niż w drugim (tak było w poprzednim roku, tak też jest w obecnym). Dla zobrazowania - w II stawce awansowej netto dostalibyśmy 450 zł, a nie 220 zł.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że powyższą prawidłowość dostrzeżono na wyższym szczeblu przy konstruuowaniu podstawy ustalenia kwoty stanowiącej bazę do obliczeń. Okazuje się, że istotne nie są tylko wielkie liczby (chyba przesadziłam z metaforą w odniesieniu do współczynnika 2,05 ale także szczegóły.

wpadliśmy już na to , zaraz po przedstawieniu projektu "matysiaka"

efa napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 20:44:22 :

osobiście jestem bardzo ciekawa, czy po dzisiejszej informacji dotyczącej przeciętnego oraz po zapoznaniu się z planem 500 dni nasze środowisko stać na przeprowadzenie masowego protestu? Czy w ogóle jeszcze ktoś bierze pod uwagę bojkot komisji? Lub też powrót do dni bez wokandy?

K.Ierownik napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 20:48:17 :

Bierze.

Dred napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 20:49:38 :

kto?

Darkside napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 21:09:45 :

ja

sponn napisał w dniu 10.08.2010 o godzinie 21:19:38 :

"joanna3107" napisał:

Witajcie,
dla mnie szczególnie interesujące jest, że wybrany został kwartał II, podczas gdy średnia w pierwszym kwartale jest wyższa niż w drugim (tak było w poprzednim roku, tak też jest w obecnym). Dla zobrazowania - w II stawce awansowej netto dostalibyśmy 450 zł, a nie 220 zł.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że powyższą prawidłowość dostrzeżono na wyższym szczeblu przy konstruuowaniu podstawy ustalenia kwoty stanowiącej bazę do obliczeń. Okazuje się, że istotne nie są tylko wielkie liczby (chyba przesadziłam z metaforą w odniesieniu do współczynnika 2,05 ale także szczegóły.


Ale czy to jakos zmienia sytuacje ??? Co za roznica czy dostaniemy 450 czy 250, 500 czy 300, 400 czy 200. Przeciez gdyby ustalono ze wynagrodzenie liczy sie w opraciu o I kw to podwyzka bylaby liczona od kwoty z I kw poprzedniego roku i w efekcie kwota podwyzki bylaby bardzo zblizona (pewnie z 50zl roznicy), bo kwota wyjsciowa - ta w pierwszym roku obowiazywania ustawy bylaby wyzsza.

Chodzi przeciez o to ile zarabiamy generalnie. Walczmy o mnozniki, o godne wynagrodzenie, odpowiadajace zakresowi obowiazkow i ograniczen tego zawodu, a nie zawracamy sobie glowe tym czy podwyzki bedzie 250 czy 350 zl, bo to nie ma zadnego znaczenia.

scorpio1122 napisał w dniu 11.08.2010 o godzinie 08:53:42 :

Proszę nie mylić słowa podwyżka z wyrównaniem skutków inflacji.

Podwyżka ma miejsce wtedy, gdy szef wzywa nas do siebie i mówi "dobrze pracujesz(jecie) i dlatego od jutra zamiast 3000 zł. będziesz zarabiał 4000". Zwięszenie wynagrodzenia o 3,8 % jest niczym innym niż WYRÓWNANIEM SKUTKÓW INFLACJI.
Nie ma więc się czym fascynować. Szkoda, że nigdy nie dostaniemy prawdziwej podwyzki, bo nie stać nas na jakiekolwiek protesty.

Darkside napisał w dniu 11.08.2010 o godzinie 08:56:22 :

"scorpio1122" napisał:

Proszę nie mylić słowa podwyżka z wyrównaniem skutków inflacji.

Podwyżka ma miejsce wtedy, gdy szef wzywa nas do siebie i mówi "dobrze pracujesz(jecie) i dlatego od jutra zamiast 3000 zł. będziesz zarabiał 4000". Zwięszenie wynagrodzenia o 3,8 % jest niczym innym niż WYRÓWNANIEM SKUTKÓW INFLACJI.
Nie ma więc się czym fascynować. Szkoda, że nigdy nie dostaniemy prawdziwej podwyzki, bo nie stać nas na jakiekolwiek protesty.


<oklaski>

dodam do tego jeszcze, że matysiak był końcem czegoś co można było nazwać rodzeniem się poczucia własnej wartości i odwagi sędziów jako środowiska . przykra ta świadomość, że aby zamknąć większości sędziów "buzie" i pozbawić ich resztek inicjatywy wystarczyło tak niewiele. myślę, że MS widząc to wszystko pluje sobie w brodę, wystarczyło by pół "matysiaka" i większość koleżeństwa poczułaby się usatysfakcjonowana tryumfem .

mylę się ??

jeśli tak to niech ktoś mnie przekona, że tak jest .

Voyto napisał w dniu 11.08.2010 o godzinie 09:58:38 :

Nie mylisz się, Darkside! Jednak jedną rzecz, wydaje mi się, te protesty dały. Dopiero na ich skutek zaczęto dostrzegać sędziów, zaczęto mówić o naszym środowisku, zauważono (na zewnątrz, a nie tylko my, sędziowie), że jest jakiś problem. Jaki to dało efekt, to inna sprawa, ale myślę, że to jeszcze nie koniec, że będzie to w przyszłości jakoś procentować.

bruno napisał w dniu 11.08.2010 o godzinie 10:11:22 :

przez lata pracy genialnie nauczyli nas dziadostwa - dając ok.1-2 % więcej po staremu gdy była kwota bazowa , a teraz ok. 200-250 zł (od 2009 - mnożniki wg średniej krajowej) a część mówi -"odwyżka" .
Podwyżku to jeszcze w tej firmie nie dostałem - przynajmniej od 2002 roku , bo podwyżka jak słusznie ktoś wyżej napisał to realny i odczuwalny wzrost wynagrodzenia .
ludzie szanujcie sie !!!
jak czytam komentarze do "wzrostu" przec. wynagr.za II kw. - w rodzaju grosik do grosika itp teksty - to tylko jedno chce mie się powiedzeeć - zrobili z nas dziadów i jak dziadów traktują (skoro my się tak "szanujemy" i jak dziadów pozwalamy traktowac )

scorpio1122 napisał w dniu 11.08.2010 o godzinie 10:52:13 :

sędzia = dziad
Przynajmniej tak jest w Polsce. Szkoda że się nie szanujemy i nie potrafimy cenić.

Darkside napisał w dniu 11.08.2010 o godzinie 11:00:34 :

"scorpio1122" napisał:

sędzia = dziad
Przynajmniej tak jest w Polsce. Szkoda że się nie szanujemy i nie potrafimy cenić.


z jednym zastrzeżeniem, z punktu widzenia większości społeczeństwa, zwłaszcza na ścianie wschodniej , mamy wynagrodzenia o jakich oni mogą jedynie sobie pomarzyć . gdy podczas dyskusji czy to w gronie rodzinnym , czy to ze znajomymi (nie z firmy, branży) wskazuję, na to że sędziowie za mało zarabiają ... mówiąc delikatnie , nie znajduję zrozumienia i tak jest z większością rodaków.

sędzia=dziad to porównanie można uznać za prawdziwe , gdy porównamy się z osobami o podobnych kwalifikacjach.

sędzia ( w większości) = cykor bez "jaj" , to porównanie nasuwa mi się gdy porównać naszą determinację i wolę walki z determinacją i wolą walki innych zawodów.

bruno napisał w dniu 11.08.2010 o godzinie 11:47:59 :

"Darkside" napisał:


sędzia ( w większości) = cykor bez "jaj" , to porównanie nasuwa mi się gdy porównać naszą determinację i wolę walki z determinacją i wolą walki innych zawodów.


i mamy odpowiedz - czemu jest jak jest ...
niestety , bez jaj ( charakteru ) możbna mież tylko matysia... + ok. 2 stuwki więcej co roku
podwyżki - żegnajcie , nie ma co też się dalej wygłupiać z jakimis protestami ( teraz powódz ) - już nawet nikt sie nie interesuje jakimiś posiedzeniami zarządu SSI (w sierpniu miał być ustalany sposób protestu) , przespaliśmy okres do czerwca z góry zakładając (nie wiem czemu?????) , że Pan nowy MS jest dobry i ok (chyba dlatego że się ładnie uśmiecha i mówi , ze rozumie sedziów ) .
Nie ma jaj - nie ma podwyżek!

Rose napisał w dniu 12.11.2010 o godzinie 22:10:13 :

Dla zainteresowanych
GUS opublikował średnią za III kwartał
http://www.stat.gov.pl/gus/5840_8946_PLK_HTML.htm

3 203,08 zł - wzrost w stosunku do III kwartału 2009 r. - 2,87%

Strasznie mało :-(
Ta średnia nie ma wpływu na nasze wynagrodzenie za 2011, ale śledzenie jej daje nam szansę przewidzenia stawek na 2012.

imielak napisał w dniu 13.11.2010 o godzinie 09:51:50 :

Podwyżka w wysolości ok. 200 zł. przy dzisiejszych cenach paliwa wystarczy średnio na jeden bak samochodu. I to ma być podwyżka dla nas sądziów. To jest wręcz uwłaczające.

romanoza napisał w dniu 13.11.2010 o godzinie 13:42:09 :

"imielak" napisał:

Podwyżka w wysolości ok. 200 zł. przy dzisiejszych cenach paliwa wystarczy średnio na jeden bak samochodu. I to ma być podwyżka dla nas sądziów. To jest wręcz uwłaczające.
Bo to nie jest podwyżka

a_szymek napisał w dniu 13.11.2010 o godzinie 21:57:19 :

"imielak" napisał:

Podwyżka w wysolości ok. 200 zł. przy dzisiejszych cenach paliwa wystarczy średnio na jeden bak samochodu. I to ma być podwyżka dla nas sądziów. To jest wręcz uwłaczające.



widocznie masz duży 9hmm, za duży) bak w samochodzie

TDK napisał w dniu 14.11.2010 o godzinie 08:59:44 :

"a_szymek" napisał:

Podwyżka w wysolości ok. 200 zł. przy dzisiejszych cenach paliwa wystarczy średnio na jeden bak samochodu. I to ma być podwyżka dla nas sądziów. To jest wręcz uwłaczające.



widocznie masz duży 9hmm, za duży) bak w samochodzie



A może ma wołgę ?? ?? ??

wanam napisał w dniu 14.11.2010 o godzinie 11:22:49 :

"imielak" napisał:

Podwyżka w wysolości ok. 200 zł. przy dzisiejszych cenach paliwa wystarczy średnio na jeden bak samochodu. I to ma być podwyżka dla nas sądziów. To jest wręcz uwłaczające.


Czytaj wyżej, to nie podwyżka, ale nawiązując do postu można nazwać "bakowym".
Dostaliśmy matysiaka, a teraz będziemy dostawać co roku bakowe.

RogerMortimer napisał w dniu 15.11.2010 o godzinie 18:36:48 :

dlaczego wcześniej nie zaczęliśmy protestów? zarabiamy mniej niż w Rumuni. był u nas ostatnio na wymianie sędzia stamtąd.

Włóczykij napisał w dniu 15.11.2010 o godzinie 18:45:21 :

"RogerMortimer" napisał:

dlaczego wcześniej nie zaczęliśmy protestów? zarabiamy mniej niż w Rumuni. był u nas ostatnio na wymianie sędzia stamtąd.

To opowiedz coś o tym więcej.

amelius napisał w dniu 15.11.2010 o godzinie 19:13:58 :

"RogerMortimer" napisał:

dlaczego wcześniej nie zaczęliśmy protestów?

To jest bardzo dobre pytanie, a jeszcze lepsze pytanie, to dlaczego obecnie wciąż trwający protest (w środę i czwartek DBW) nie odnosi żadnego rezultatu. Jest tak słaby, że można go nie zauważyć.

wanam napisał w dniu 15.11.2010 o godzinie 20:07:50 :

"RogerMortimer" napisał:

dlaczego wcześniej nie zaczęliśmy protestów? zarabiamy mniej niż w Rumuni. był u nas ostatnio na wymianie sędzia stamtąd.


Wcześniej w tym roku, czy wcześniej tak w ogóle ?

Dred napisał w dniu 15.11.2010 o godzinie 20:10:40 :

ano dlatego, że ten kolega dopiero teraz przyjechał

RogerMortimer napisał w dniu 16.11.2010 o godzinie 18:32:32 :

kolega z Rumuni był bardzo miły, młodziutki (przynajmniej w stosunku do mnie). i opowiadał, że zarabiają 200 euro więcej, ale za to warunki pracy masakryczne. wszystkie rodzaje spraw sądzą w jednym worku.

a co do protestu to nie powinniśmy przestawać protestować po tym jak dostaliśmy matysiaka. tak to widzę. ten matysiak to taka zapchajmorda była dla nas.

[ Dodano: Wto Lis 16, 2010 6:33 pm ]
Dred he he dobre

monikissima napisał w dniu 24.01.2011 o godzinie 17:26:38 :

A ja zgłupiałam...
Przeszukując net natknęłam się na:
- przeciętne wynagrodzenie za II kwartał w gospodarce narodowej - 3.197,85 zł
- przeciętne wynagrodzenie za II kwartał w sektorze przedsiębiorstw - 3.402,05 zł
przy czym w sektorze przedsiębiorstw rozróżnia się z jakimiś tam potrąceniami i bez potrąceń (z tymi potrąceniami wynosi ok. 3.197 zł właśnie). I już nie wiem, od którego przeciętnego zależy nasze wynagrodzenie. Myślałam, że od tego w sektorze przedsiębiorstw bez potrąceń, ale z usp to nie wynika (zaś z jakichś publikacji poprzedzających nowelizację usp - już pośrednio tak). Niech ktoś znający się lepiej na ekonomii i cyferkach mnie oświeci.

Dede_ napisał w dniu 24.01.2011 o godzinie 17:32:22 :

Ja nie wiem na razie nic bliżej poza tym, że co roku II kwartał jest najniższy w skali całego roku, widziałam jakieś zbiorcze zestawienie. Zatem jasne, dlaczego akurat mamy II kwartał a nie inny.

[ Dodano: Pon Sty 24, 2011 5:33 pm ]
Nasze liczą wg gospodarki narodowej, tak mam na kwicie od prezesa.

Rafal napisał w dniu 24.01.2011 o godzinie 17:40:27 :

"monikissima" napisał:

A ja zgłupiałam...
Przeszukując net natknęłam się na:
- przeciętne wynagrodzenie za II kwartał w gospodarce narodowej - 3.197,85 zł
- przeciętne wynagrodzenie za II kwartał w sektorze przedsiębiorstw - 3.402,05 zł
przy czym w sektorze przedsiębiorstw rozróżnia się z jakimiś tam potrąceniami i bez potrąceń (z tymi potrąceniami wynosi ok. 3.197 zł właśnie). I już nie wiem, od którego przeciętnego zależy nasze wynagrodzenie. Myślałam, że od tego w sektorze przedsiębiorstw bez potrąceń, ale z usp to nie wynika (zaś z jakichś publikacji poprzedzających nowelizację usp - już pośrednio tak). Niech ktoś znający się lepiej na ekonomii i cyferkach mnie oświeci.


Podstawę ustalenia wynagrodzenia zasadniczego sędziego w danym roku stanowi przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale roku poprzedniego, ogłaszane w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 39, poz. 353, z późn.),

Art. 20. Prezes Głównego Urzędu Statystycznego ogłasza, w formie komunikatu, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" w terminie:
1) do 9 roboczego dnia lutego każdego roku:
a) kwotę przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim roku kalendarzowym,

monikissima napisał w dniu 24.01.2011 o godzinie 17:43:41 :

Ale to jest punkt 1 a, chyba, że coś źle wkleiło się.

I pewnie tak jest, jak piszecie ...

Dede_ napisał w dniu 24.01.2011 o godzinie 17:44:26 :

I brawo młody sędzia Rafał

RogerMortimer napisał w dniu 25.01.2011 o godzinie 18:31:08 :

tak czy inaczej wychodzi netto trochę ponad 200 zł. żenada

Dede_ napisał w dniu 25.01.2011 o godzinie 19:29:10 :

A słowo ciałem się stało i tyleż więcej dostałam dziś na konto. Kupię se bak paliwa raz na miesiąc.

Włóczykij napisał w dniu 25.01.2011 o godzinie 19:33:53 :

godnie przyjmiemy i te 200 zł
ps. już widze ten lincz na nas za te żarty ...

Volver napisał w dniu 25.01.2011 o godzinie 19:44:37 :

"Dede64" napisał:

Kupię se bak paliwa raz na miesiąc.


to wina twojego samochodu...ma za duży bak ..

Dede_ napisał w dniu 25.01.2011 o godzinie 19:52:01 :

Słusznie! Czas się przesiąść na "malucha", jeszcze takie jeżdżą A kiedyś zastanawiałam się, czy jakbym przyjechała do pracy na rowerze, to byłoby uwłaczające godności zawodu czy też nie?

ludzka napisał w dniu 25.01.2011 o godzinie 20:17:10 :

"Dede64" napisał:

Słusznie! Czas się przesiąść na "malucha", jeszcze takie jeżdżą A kiedyś zastanawiałam się, czy jakbym przyjechała do pracy na rowerze, to byłoby uwłaczające godności zawodu czy też nie?


To zależy od roweru .

Dede_ napisał w dniu 25.01.2011 o godzinie 20:19:28 :

Hm, chyba bym się uplasowała w dolnym poziomie klasy średniej. Ale może mam za wysokie mniemanie o swoim rowerze

[ Dodano: Wto Sty 25, 2011 8:23 pm ]
Przypomniało mi się, jak kiedyś opowiadał kolega rozmawiający z sędzią z Niemiec. Tegoż dość młodego Niemca, który przyjeżdżał do pracy VW Golfem wezwał do siebie prezes i tak rzekł:" Panie kolego, są 2 marki samochodów, którymi może jeździć sędzia- Mercedes i BMW".

monikissima napisał w dniu 25.01.2011 o godzinie 21:11:46 :

A ja dostałam o 35 zł mniej, niż w listopadzie (i wtedy nie weszłam jeszcze w II próg)

anpod napisał w dniu 25.01.2011 o godzinie 21:45:48 :

Moni, a jakim cudem ? to jakas indywidualna sprawa, czy mamy się wszyscy obawiać ?

monikissima napisał w dniu 25.01.2011 o godzinie 23:02:12 :

Nie wiem, ale właśnie uświadomiłam sobie, że 35 zł może wynosić składka na Stowarzyszenie NIKE W każdym razie podwyżki ani widu!!

Volver napisał w dniu 26.01.2011 o godzinie 02:54:23 :

"Dede64" napisał:

Hm, chyba bym się uplasowała w dolnym poziomie klasy średniej.


Drodzy Przyjaciele..podwyżki będą.
Będą to podwyżki tego rodzaju, iż uplasujemy się w górnym poziomie klasy średniej....
Jeżeli się pytacie jak to się stanie i skąd takie moje przekonanie...?To odpowiedzi musicie poszukać w samych sobie.Jestem przekonany, ze ją znajdziecie, a jeśli nie znajdujecie, to zacznijcie myśleć...jak, gdzie, kiedy jakimi sposobami, środkami, pomysłami jak dotrzeć do dwóch celów, powiązanych ze sobą: do niezawisłości formalnej i wewnętrznej i do niezależności finansowej...

Jarosiński napisał w dniu 26.01.2011 o godzinie 08:48:42 :

"Dede64" napisał:

Słusznie! Czas się przesiąść na "malucha", jeszcze takie jeżdżą A kiedyś zastanawiałam się, czy jakbym przyjechała do pracy na rowerze, to byłoby uwłaczające godności zawodu czy też nie?

We Francji sędziowie z plecaczkami i w jeansach pyrgają do pracy na rowerach i nikogo to nie bulwersuje [tak mówili koledzy z Francji na jakimś szkoleniu w ubiegłym roku]

Gotka napisał w dniu 26.01.2011 o godzinie 09:00:13 :

"Volver" napisał:

Drodzy Przyjaciele..podwyżki będą.
Będą to podwyżki tego rodzaju, iż uplasujemy się w górnym poziomie klasy średniej....
Jeżeli się pytacie jak to się stanie i skąd takie moje przekonanie...?To odpowiedzi musicie poszukać w samych sobie.Jestem przekonany, ze ją znajdziecie, a jeśli nie znajdujecie, to zacznijcie myśleć...jak, gdzie, kiedy jakimi sposobami, środkami, pomysłami jak dotrzeć do dwóch celów, powiązanych ze sobą: do niezawisłości formalnej i wewnętrznej i do niezależności finansowej...


Volv, czy ma jakieś znaczenie, że pisaleś to o 2 w nocy???

Volver napisał w dniu 26.01.2011 o godzinie 09:08:10 :

"Gotka" napisał:

Volv, czy ma jakieś znaczenie, że pisaleś to o 2 w nocy???

Nie absolutnie nie.
Może jedynie świadczyć o tym ,iż nawet pomimo tak ciężkich warunków jaką jest noc nad aktami, osoby mające silne przekonanie, co do prawidłowości i słuszności przyjętego kierunku działań nie poddadzą się zniechęceniu.

romanoza napisał w dniu 26.01.2011 o godzinie 09:20:58 :

"Volver" napisał:

Będą to podwyżki tego rodzaju, iż uplasujemy się w górnym poziomie klasy średniej....
Jeżeli się pytacie jak to się stanie i skąd takie moje przekonanie...?To odpowiedzi musicie poszukać w samych sobie.
Ja do swojej nerki jestem bardzo przywiązany i nie zamierzam jej sprzedawać. Nic innego dającego się zamienić na pieniądze a be czego mogę żyć w sobie nie znajduję

anpod napisał w dniu 26.01.2011 o godzinie 09:44:45 :

Romi, jeszcze z jednym płucem, które masz w sobie , ponoć można życ :D

romanoza napisał w dniu 26.01.2011 o godzinie 10:00:40 :

"anpod" napisał:

Romi, jeszcze z jednym płucem, które masz w sobie , ponoć można życ :D
aż tak na podwyżkach to mi nie zależy

ossa napisał w dniu 26.01.2011 o godzinie 10:02:25 :

"romanoza" napisał:

Romi, jeszcze z jednym płucem, które masz w sobie , ponoć można życ :D
aż tak na podwyżkach to mi nie zależy

Mnie też nie. Zacisne pasek i jakoś damy radę.

Już nic więcej w sobie szukać nie będę

ludzka napisał w dniu 26.01.2011 o godzinie 10:42:05 :

"ossa" napisał:

Romi, jeszcze z jednym płucem, które masz w sobie , ponoć można życ :D
aż tak na podwyżkach to mi nie zależy

Mnie też nie. Zacisne pasek i jakoś damy radę.

Już nic więcej w sobie szukać nie będę

Tak, po kieszeniach swoich lepiej poszukajmy. Może trafi się jakiś bilon...
Ja to nawet znalazłam banknot w kieszeni spodni narciarskich i miałam wielką radochę. Chociaż, jak niedawno, wchodząc do autobusu, znalazłam banknot pokaźnej wartości i pewna Pani staruszka bardzo mi tego zazdrościąla, więc go jej podarowałam, to radochę miałam o wiele większą.
Hmm... Czy z tego aby nie wynika, że lepiej być dawcą, niż sprzedawcą organów?

romanoza napisał w dniu 26.01.2011 o godzinie 11:47:54 :

"ludzka" napisał:

Hmm... Czy z tego aby nie wynika, że lepiej być dawcą, niż sprzedawcą organów?
Podobno większość sędziów nie ma serca

Gotka napisał w dniu 26.01.2011 o godzinie 12:39:02 :

"Volver" napisał:

osoby mające silne przekonanie, co do prawidłowości i słuszności przyjętego kierunku działań nie poddadzą się zniechęceniu.


ja mam tendencje do poddawania się zniechęceniu, ale takie oświadczenia zdecydowanie podnoszą na duchu

Mnich333 napisał w dniu 28.01.2011 o godzinie 11:55:18 :

Ci co otrzymali te 200 zł wiecej nie są jeszcze w najgorszej sytuacji. Ja niestety nie mam podwyżki nawet o kwotę wzrostu średniego miesięcznego wynagrodzenia. Całą kwotę podwyżki czyli około 200 zł netto pochłonął wzrost oprocentowania pożyczki uzyskanej z Sądu Apelacyjnego na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych. Oprocentowanie wzrosło z 1 % do 2,3 % co miesięcznie zwiększa mi odsetki o 200 zł. Moje wynagrodzenie ze stycznia 2011 jest więc takie samo jak ze stycznia 2010 r. o czym się właśnie dowiedziałem otrzymując przelew z wynagrodzeniem.

Dred napisał w dniu 28.01.2011 o godzinie 12:02:22 :

ojej....a ja spłacam kredyt hipoteczny w banku komercyjnym...ale wychodzi na to, że jestem w lepszej sytuacji

Mnich333 napisał w dniu 28.01.2011 o godzinie 12:22:44 :

"Dred" napisał:

ojej....a ja spłacam kredyt hipoteczny w banku komercyjnym...ale wychodzi na to, że jestem w lepszej sytuacji


W lepszej na pewno.
Mi kredytu bankowego nie starczyło na dokończenie inwestycji. Bank nie był zbyt skory do podniesienie kredytu więc obecnie spłacam sądowy i bankowy. Bank przynajmniej nie podnosi oprocentowania o 130 %

Rose napisał w dniu 10.02.2011 o godzinie 23:52:19 :

Jest średnia za IV kwartał
http://www.stat.gov.pl/gus/5840_11210_PLK_HTML.htm
3.438,21 zł - całkiem sporo, bo w stosunku do IV kwartału 2009 r. nastąpił wzrost o 6 %.

Średnią za I kwartał opublikują 11 maja, a tę najważniejszą za II kwartał - 9 sierpnia.

bruno napisał w dniu 11.02.2011 o godzinie 09:18:07 :

"Rose" napisał:

Jest średnia za IV kwartał
http://www.stat.gov.pl/gus/5840_11210_PLK_HTML.htm
3.438,21 zł - całkiem sporo, bo w stosunku do IV kwartału 2009 r. nastąpił wzrost o 6 %.

Średnią za I kwartał opublikują 11 maja, a tę najważniejszą za II kwartał - 9 sierpnia.

czyli aktualnie początkujący sędzia rejonowy ma 1,9 przecietnego miesięcznego wynagrodzenia (2,05 x 3.197,85 (śr. z II kw. 2010)=6.555,59 :3.438,21= 1,9) - no no, prestiż i pozycja !!!

koko napisał w dniu 11.02.2011 o godzinie 09:26:26 :

początkujący 6.555 a 12 lat później 400 więcej

bruno napisał w dniu 11.02.2011 o godzinie 11:06:54 :

"koko" napisał:

początkujący 6.555 a 12 lat później 400 więcej

koko to brutto ! po 12 latach nie masz 6955 na rąsie (bez funkcyjnych przynajniej)

kzawislak napisał w dniu 11.02.2011 o godzinie 11:21:56 :

"koko" napisał:

początkujący 6.555 a 12 lat później 400 więcej



Moim zdaniem tendencja do spłaszczania wynagrodzeń jest dobrą tendencją. Dzięki temu wszystkich tak samo (porównywalnie) boli

Volver napisał w dniu 11.02.2011 o godzinie 14:47:20 :

"kzawislak" napisał:

Moim zdaniem tendencja do spłaszczania wynagrodzeń jest dobrą tendencją.


zobaczymy za 12 lat... czy powiesz to samo )

lecz- politycznie...może , a może nawet pewnie... masz rację...

Rose napisał w dniu 09.08.2011 o godzinie 21:42:24 :

Nie wiem, na ile jest sens to sprawdzać, ale ...

Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego
z dnia 9 sierpnia 2011 r.
w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w drugim kwartale 2011 r.
Na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227, z późn. zm.1)) ogłasza się, iż przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale 2011 r. wyniosło 3366,11 zł.

http://www.stat.gov.pl/gus/5840_11878_PLK_HTML.htm

Oznacza to, że gdyby nie doszło do planowanego zamrożenia waloryzacji, a wszystkie inne wskaźniki (np. kwota wolna) pozostałyby te same, SSR w drugiej stawce awansowej w styczniu 2012 dostanie około 320 zł netto więcej niż w październiku 2011 r. (Biorę pod uwagę październik, bo w listopadzie i grudniu część z nas wejdzie w II próg podatkowy).

materialista napisał w dniu 17.08.2011 o godzinie 16:54:36 :

Co by zrobił Niemiec, gdyby miał płacić za ropę/benzynę 5 euro/litr, za cukier 4 euro, za paczkę papierosów 15 euro, itp. i jeszcze miał każdą drogę płatną.

Zakładając, że oczywiście chlebozjadacz niemiecki zarabia przeciętnie tyle ile Polak tylko w eurodudkach?

raduga napisał w dniu 06.09.2011 o godzinie 13:16:07 :

Niemiec? Pewnie by płacił

cezary napisał w dniu 09.08.2012 o godzinie 14:07:19 :

Komunikat
Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego

z dnia 9 sierpnia 2012 r.


w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w drugim kwartale 2012 r.


Na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227, z późn. zm.1)) ogłasza się, że przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale 2012 r. wyniosło 3 496,82 zł.

zziajany napisał w dniu 09.08.2012 o godzinie 15:34:21 :

No to już znamy wysokość naszego wynagrodzenia w 2013 r.

Geralt napisał w dniu 09.08.2012 o godzinie 16:02:11 :

"zziajany" napisał:

No to już znamy wysokość naszego wynagrodzenia w 2013 r.

To już akurat znamy od dawna. Dane za II kwartał 2010 ukazały się 2 lata temu

Włóczykij napisał w dniu 09.08.2012 o godzinie 19:02:09 :

http://www.ekonomia24.pl/artykul/706207,923138-Deficyt-nie-spadnie-ponizej-3-proc-.html
Resort finansów już oficjalnie potwierdza zmianę założeń na 2013 r. Ale o wolniejszym obniżaniu deficytu nie chce rozmawiać
Wydatki ministerstw w 2013 roku zostaną prawdopodobnie zamrożone na poziomie tegorocznym. Tak wynika z korespondencji, jaką z poszczególnymi resortami prowadzi Ministerstwo Finansów – ustaliła „Rz". Biorąc pod uwagę inflację, oznaczałoby to, że ich wydatki realnie spadną.

zziajany napisał w dniu 09.08.2012 o godzinie 22:46:54 :

Podstawę ustalenia wynagrodzenia zasadniczego sędziego w danym roku stanowi
przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale roku poprzedniego, ogłaszane w Dzienniku
Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" przez Prezesa Głównego Urzędu
Statystycznego na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i
rentach z Funduszu Ubezpieczeń - tyle przepis.

bruno napisał w dniu 10.08.2012 o godzinie 07:59:42 :

"zziajany" napisał:

No to już znamy wysokość naszego wynagrodzenia w 2013 r.

tzn. osoby które będą składać pozwy wiedzą juz o co (jaka kwotę ) będą wnoisły w 2013 , natomiast jeżeli chodzi o wynik pozwów , a na rachunku będzie po staremu - co potwierdzi DZ.U. z 30.-31.12.2012

Adek napisał w dniu 10.08.2012 o godzinie 20:03:02 :

http://praca.wp.pl/title,Premier-zgarnal-25-000-zl-nagrody,wid,14835721,wiadomosc.html


ich mrożenie nie dotyczy

Włóczykij napisał w dniu 10.08.2012 o godzinie 23:09:39 :

na rachunku własnym po staremu, ale odnoszę wrażenie przy kasie sklepowej, że tam jednak nie jest po staremu, a tendencja jest wzrostowa,

a_szymek napisał w dniu 12.08.2012 o godzinie 23:52:47 :

to było to zamrożenie czy nie...

http://wiadomosci.onet.pl/wiadomosci/duze-podwyzki-w-ministerstwach-zobacz-ile-zarabiaj,5213109,0,fotoreportaz-maly.html

...pytanie retoryczne...

Adek napisał w dniu 13.08.2012 o godzinie 09:50:31 :

w artykule porównują 2010 do 2011 a brak jest danych co do 2012

Włóczykij napisał w dniu 18.08.2012 o godzinie 00:56:11 :

http://www.polskieradio.pl/42/259/Artykul/667451,Nasze-pensje-rosna-ale-tylko-nominalnie
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wzrosło w lipcu o 2,4 procent wobec lipca ubiegłego roku.
To mniejszy wzrost niż spodziewali się ekonomiści. Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w ubiegłym miesiącu przeciętne wynagrodzenie brutto wyniosło 3 tysiące 700 złotych i 1 grosz. Lipcowe średnie wynagrodzenie było o półtora procent niższe niż w czerwcu tego roku.

Kynas napisał w dniu 22.08.2012 o godzinie 13:13:38 :

http://www.stat.gov.pl/gus/5840_13201_PLK_HTML.htm

Penie bez znaczenia ale tak gwoli sprawdzenia ile stracimy

[ Dodano: Sro Sie 22, 2012 1:14 pm ]
Komunikat
Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego

z dnia 9 sierpnia 2012 r.

w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w drugim kwartale 2012 r.




Na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 153, poz. 1227, z późn. zm.1)) ogłasza się, że przeciętne wynagrodzenie w drugim kwartale 2012 r. wyniosło 3 496,82 zł.

[ Dodano: Sro Sie 22, 2012 1:15 pm ]
Ups nie zauważyłem, że już było

Jarosiński napisał w dniu 18.09.2012 o godzinie 14:43:15 :

http://finanse.wp.pl/kat,104762,title,GUS-podal-dane-o-wynagrodzeniach,wid,14935850,wiadomosc.html

[ Dodano: Wto Wrz 18, 2012 2:43 pm ]
Przeciętne wynagrodzenie brutto w sierpniu wyniosło 3686,45 zł, co oznacza, że rok do roku wzrosło o 2,7 proc., a miesiąc do miesiąca spadło o 0,4 proc. - poinformował Główny Urząd Statystyczny.

Bądź na bieżąco

Subskrybuj nasz bezpłatny newsletter, a będziesz na bieżąco z nowymi ogłoszeniami i komunikatami;
o spadkach, zasiedzeniach nieruchomości, depozytach sądowych, terminach rozpraw, wyrokach.

Podaj swój e-mail i otrzymuj najnowsze ogłoszenia bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Przesyłając swój adres e-mail, zgadzam się na przetwarzanie przez Fundację ProPublika - KRS 0000595424 - podanych przeze mnie danych osobowych (e-mail) w celu otrzymywania zamówionego Newslettera.
Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne oraz że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.