Wtorek 04 sierpnia 2020 Wydanie nr 4544

Cywilna procedura

pełnomocnik do doręczeń dla strony mieszkającej za granicą

maryla napisał w dniu 26.10.2011 o godzinie 22:55:43 :

Jaka jest u Was praktyka gdy wpływa sprawa np. wniosek w Ns i jest wskazany od razu pełnomocnik do doręczeń dla uczestnika mieszkającego za granicą (oraz dołączone udzielone pełnomocnictwo do doręczeń). Czy przy 1 zawiadomieniu o rozprawie mimo tego wysyłacie je do uczestnika, czy tylko jego pełnomocnikowi? U mnie widzę, że stosuje się mimo tego pełnomocnictwa zawiadomienie za granicę i potem dopiero "konsumuje" to pełnomocnictwo. Nie ukrywam że to przedłuża postępowanie np. przy prostych stwierdzeniówkach np. do Singapuru w sytuacji gdy uczestnik wskazał w kraju pełnomocnika .

RogerMortimer napisał w dniu 27.10.2011 o godzinie 09:03:12 :

my od razu do pełnomocnika. nie wiem po co do uczestnika jak ma pełnomocnika

Hakoss napisał w dniu 27.10.2011 o godzinie 21:29:54 :

Ja tak samo jak Wodzu.

mariusz78 napisał w dniu 28.10.2011 o godzinie 08:43:43 :

W którymś z komentarzy wyczytałem, że pierwsze doręczenie powinno być za granicę i że wskazanie pełnomocnika do doręczeń przed I doręczeniem jest nieskuteczne. Ale ja się z tym nie zgadzam i od razu wysyłam do pełnomocnika.
A wyczytałem to w tezie 89 komentarza do art. 1135 (4) zawartym w lexie polonica - Bezskuteczne jest wyznaczenie przez stronę pełnomocnika do doręczeń przed wszczęciem postępowania. Jeżeli powód w pozwie wskazuje pełnomocnika do doręczeń lub oświadcza, że takiego pełnomocnika nie wskazuje, to sąd nie jest zwolniony od obowiązku pouczenia go o art. 11355. Wskazując takiego pełnomocnika, strona może działać pod wpływem błędu dotyczącego np. zakresu umocowania takiego pełnomocnika. Rezygnując z jego wskazania, strona może nie mieć wiedzy co do skutków takiego zaniechania. Podobnie należy postąpić w wypadku, gdy pozwany nadsyła do sądu z własnej inicjatywy oświadczenie o wyznaczeniu pełnomocnika do doręczeń lub o tym, że takiego pełnomocnika nie wskazuje. Ciszewski Jan, Ereciński Tadeusz

Najnowsze wydanie: Kodeks postępowania cywilnego. Komentarz. Część czwarta. Przepisy z zakresu międzynarodowego postępowania cywilnego. Część piąta. Sąd polubowny (arbitrażowy)

Warszawa 2009 Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis (wydanie III) ss. 720

ISBN: 978-83-7620-202-0

Johnson napisał w dniu 28.10.2011 o godzinie 17:31:17 :

Czego to ludzie nie wymyślą żeby utrudnić życie sobie i innym ...
Ja też doręczam od razu wskazanemu pełnomocnikowi.

Volver napisał w dniu 29.10.2011 o godzinie 01:18:09 :

"Johnson" napisał:

Czego to ludzie nie wymyślą żeby utrudnić życie sobie i innym ...
Ja też doręczam od razu wskazanemu pełnomocnikowi.


ja też.(ale uwiarygodnionemu)
avanti!!!!

cyryl_mi napisał w dniu 29.10.2011 o godzinie 21:33:54 :

W Komentarzu do art. 1135(5) kpc autorstwa T.Demendeckiego opublikowanym w Lex-ie też wyrażono pogląd, iż "bezskuteczne jest wyznaczenie przez stronę pełnomocnika do doręczeń przed wszczęciem postępowania".

Johnson napisał w dniu 30.10.2011 o godzinie 11:12:33 :

"cyryl_mi" napisał:

W Komentarzu do art. 1135(5) kpc autorstwa T.Demendeckiego opublikowanym w Lex-ie też wyrażono pogląd, iż "bezskuteczne jest wyznaczenie przez stronę pełnomocnika do doręczeń przed wszczęciem postępowania".


Nie trzeba się przejmować byle komentarzem
W moim personalnym komentarzu do tego artykułu jest napisane że jest skuteczne

Tomasz Zawiślak napisał w dniu 30.10.2011 o godzinie 20:14:18 :

"Johnson" napisał:

Nie trzeba się przejmować byle komentarzem


Więcej szacunku, proszę.
Dr Tomasz Demendecki, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji UMCS, autor/współautor wielu publikacji, nie zasługuje sobie na takie traktowanie. Można się nie zgadzać z jego opiniami, ale trzeba to robić klasą...

Johnson napisał w dniu 30.10.2011 o godzinie 20:39:25 :

"Tomasz Zawiślak" napisał:

Nie trzeba się przejmować byle komentarzem


Więcej szacunku, proszę.
Dr Tomasz Demendecki, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji UMCS, autor/współautor wielu publikacji, nie zasługuje sobie na takie traktowanie. Można się nie zgadzać z jego opiniami, ale trzeba to robić klasą...

Szacunku ??
Przecież nie napisałem nic (oczywiście moim zdaniem) co wskazywałoby że nie mam szacunku do tego pana czy nawet do tego komentarza. Napisałem tylko by się nim nie przejmować (tym zresztą wcześniej wskazanym również). Tylko tyle.
Teraz napisz jak winienem "grzecznie" wyrazić swe myśli, by nikogo nie urazić ...

Tomasz Zawiślak napisał w dniu 31.10.2011 o godzinie 19:28:23 :

Co znaczy określenie "byle komentarz"?

[ Dodano: Pon Paź 31, 2011 7:32 pm ]
Za http://sjp.pwn.pl

byle (II)
2. «artykuła wyrażająca negatywną ocenę czegoś lub kogoś, np. Zadawał się z byle kim., lub – w połączeniu z poprzedzającym nie – wyróżniająca kogoś lub coś jako zasługującego na uwagę, np. Jej brat to nie byle kto.»

Johnson napisał w dniu 31.10.2011 o godzinie 19:48:34 :

"Tomasz Zawiślak" napisał:

Co znaczy określenie "byle komentarz"?


W moim mniemaniu to co napisałem. Ale przyznaje się, najpierw w słowniku nie sprawdziłem ...

Niech będzie więc tak "nie należy się przejmować jakimkolwiek komentarzem". Teraz dobrze??

gilgamesz napisał w dniu 31.10.2011 o godzinie 19:56:48 :

jak cytować słownik to może też znaczenie "byle " jako czegoś dowolnego (niekonieczne pejoratywnego) np "rzenocujemy byle gdzie"; "odeprzemy się byle komentarzem" itp

plesser napisał w dniu 01.11.2011 o godzinie 10:27:59 :

Nie widzę podstaw do takiego obostrzenia. Komentator chyba jednak nie do końca przeanalizował praktyczne następstwa zajętego stanowiska. Celem jest zapewnienie i usprawnienie udziału w postępowaniu z udziałem strony zamieszkałej za granicą, a nie procedowanie dla procedowania. Jeśli, a co do tego nie mamy chyba żadnych wątpliwości, można udzielić przed rozpoczęciem postępowania pełnomocnictwa procesowego, to dlaczego nie można by (tej samej osobie) udzielić pełnomocnictwa do doręczeń? Klient może jeszcze przed postępowaniem ustanowić ojca pełnomocnikiem procesowym a pełnomocnikiem do doręczeń nie?
We wieczystoksięgowym to norma, że przy umowie zawierającej wniosek wieczystoksięgowy zamieszkała za granicą strona czynności wskazuje (u dobrego notariusza) adres do doręczeń w Polsce, żeby na wiele miesięcy nie uziemić postępowania o wpis. Dlaczego nie?

monikissima napisał w dniu 01.11.2011 o godzinie 21:02:05 :

Zgadzam się z plesserem.

Bądź na bieżąco

Subskrybuj nasz bezpłatny newsletter, a będziesz na bieżąco z nowymi ogłoszeniami i komunikatami;
o spadkach, zasiedzeniach nieruchomości, depozytach sądowych, terminach rozpraw, wyrokach.

Podaj swój e-mail i otrzymuj najnowsze ogłoszenia bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Przesyłając swój adres e-mail, zgadzam się na przetwarzanie przez Fundację ProPublika - KRS 0000595424 - podanych przeze mnie danych osobowych (e-mail) w celu otrzymywania zamówionego Newslettera.
Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne oraz że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.