Poniedziałek 27 września 2021 Wydanie nr 4963

Cywilna procedura

znowu regulamin

katelra napisał w dniu 02.02.2012 o godzinie 12:38:43 :

na gruncie niekonstytucyjności regulaminu...czy sprawdzacie dane personalne świadka i strony z dowodu osobistego przed przesłuchaniem? Gdzieś niedawno czytałam, że nie ma obowiązku dopóki strona nie zakwestionuje tożsamości danej osoby. I znaleźć tego nie mogę Ja uważam, że jest to zbędne i nie wynika z kpc.

upss... coś kojarzę, że czytałam na ten temat w kwartalniku IUSTITII, był tam przecież świetny tekst na temat r.u.s.p.

Johnson napisał w dniu 02.02.2012 o godzinie 13:31:12 :

"katelra" napisał:

na gruncie niekonstytucyjności regulaminu...czy sprawdzacie dane personalne świadka i strony z dowodu osobistego przed przesłuchaniem? Gdzieś niedawno czytałam, że nie ma obowiązku dopóki strona nie zakwestionuje tożsamości danej osoby. I znaleźć tego nie mogę Ja uważam, że jest to zbędne i nie wynika z kpc.


Co to za pytanie Z tego co pamiętam to niektórzy tu na salę publiczności nie wpuszczają bez sprawdzenia dowodu osobistego, a co mówić o świadkach

katelra napisał w dniu 02.02.2012 o godzinie 14:34:37 :

johnson wiedziałam, że mogę na Ciebie liczyć

kazanna napisał w dniu 02.02.2012 o godzinie 21:10:49 :

sprawdzam, chociaż głównie z tego powodu, ze gdzieś w naszej apelacji zdarzył sie przypadek podszycia sie ojca powoda pod nieobecnego syna i wykorzystania tego potem w apelacji ( dotyczyło to chyba sprawy gospodarczej... a może innej ) . początkowo szło mi opornie ale już doszłam do wprawy

pioneer napisał w dniu 02.02.2012 o godzinie 22:03:43 :

"kazanna" napisał:

sprawdzam
Czy w wezwaniu zamieszczasz pouczenie o konieczności przytargania przez świadka dokumentu tożsamości?

meff napisał w dniu 02.02.2012 o godzinie 22:06:17 :

Ja tez zawsze sprawdzam i nigdy o to nie wzywam. Nie zdarzylo sie jeszcze zeby ktos nie mial przy sobie dowodu.

kazanna napisał w dniu 02.02.2012 o godzinie 22:08:03 :

takie pouczenie jest standardowo na wezwaniu

meff napisał w dniu 02.02.2012 o godzinie 22:13:16 :

Byc moze, nie ucze sie na pamiec tych pouczen. Kiedys ktos madry je wymyslil i tak to hula...

ujw napisał w dniu 04.02.2012 o godzinie 18:50:17 :

Sprawdzam chociażby dlatego, żeby uniknąć pomyłek w nazwiskach, błędów ("u"... czy "ó" i takie tam). Świadkowie często nie zwracają uwagi, że nazwisko ich jest przekręcone. Stają do przesłuchania i dopiero po sprawdzeniu dowodu okazuje się, że to nie Posadkowski, a Posiadłowski. Może się czepiam, ale dla mnie jest różnica

Dred napisał w dniu 04.02.2012 o godzinie 19:06:46 :

"ujw" napisał:

Świadkowie często nie zwracają uwagi, że nazwisko ich jest przekręcone.
chyba zależy od tego jak się przekręci.... mi zwracają uwagę, więc nie sprawdzam

ujw napisał w dniu 04.02.2012 o godzinie 19:13:24 :

"Dred" napisał:

Świadkowie często nie zwracają uwagi, że nazwisko ich jest przekręcone.
chyba zależy od tego jak się przekręci....

Że też na to nie wpadłam

Rose napisał w dniu 11.02.2012 o godzinie 21:05:37 :

Sprawdzam, ale w protokole piszę tylko "Staje świadek Jan Kowalski, okazuje dowód osobisty ..."

Niektóre koleżanki wpisują numer dowodu, ale ja uważam, że to przesada.

Włóczykij napisał w dniu 11.02.2012 o godzinie 22:08:56 :

"katelra" napisał:

strony z dowodu osobistego przed


strony tylko, gdy bym weszła w tryb słuchania pod rygorem odpowiedzialności karnej
uważam, że z tym dowodem to za daleko, w myśl zasady, że jak ktoś chce ouszkać, to oszuka i tego sie nie uniknie, a za dużo formalizmu (jak świadek nie ma dowodu, to odpuszczam, jak ma prawo jazdy to z niego wpiszę, byli też goście z paszportami)
no ale jak już wprowadzili w regulaminie to stosuje, bo tak ciągle dyskredytować regulamin, przecież to tylko taki pomocniczek dla sędziego, żeby ujedlicic postępowanie, taka instrukcja obsługi sali, czy wszytsko trzeba konstytucyjnie, a dowód no to zwykły dokumnet tożsamości (zwł. w razie wątpliwości, np. gdyby strona lub my z jakiś względó mielilibyśmy wątpliwości)

katelra napisał w dniu 11.02.2012 o godzinie 22:29:47 :

Odszukałam artykuł sędziego Marka Przysuchy opublikowany w nr 4 Kwartlnika IUSTITIA z 2011r. Polecam, ja zgadzam sie w całej rozciągłości. Właśnie tam znajduję też potwierdzenie, ze nie mamy jednak obowiązku sprawdzania tożsamosci stron i świadków bez zarzutu stron i wątpliwosci co do ich tożsamosci :-) Nie ma tego w kpc jednak u nas wizytacja wytyka to jako bląd w protokołach pokontrolnych. I badź tu mądry...

beta napisał w dniu 12.02.2012 o godzinie 20:45:31 :

Napiszę jako osoba zajmująca się egzekucją należności cywilnych dla całego pionu cywilnego, gospodarczego i pracy i ubezpieczeń w SO.
Rozumiem dyskusje o zakresie uregulowań ustawowych i aktów niższego rzędu, mam jednak jedno zastrzeżenie.
Otóż bez numeru PESEL nie jestem w stanie uzyskać wielu podstawowych informacji dot. dłużników, nie mogę ich wpisać do Krajowego Rejestru Dłużników itp.
Dlatego bardzo proszę - wpisujcie do protokołu numer PESEL, a nie numer dowodu osobistego, który jest kompletnie nieprzydatny.

kazanna napisał w dniu 12.02.2012 o godzinie 20:49:52 :

no proszę, taka ważna sprawa, a regulamin o niej milczy...

karuzelka napisał w dniu 12.02.2012 o godzinie 22:14:02 :

"beta" napisał:

Napiszę jako osoba zajmująca się egzekucją należności cywilnych dla całego pionu cywilnego, gospodarczego i pracy i ubezpieczeń w SO.
Rozumiem dyskusje o zakresie uregulowań ustawowych i aktów niższego rzędu, mam jednak jedno zastrzeżenie.
Otóż bez numeru PESEL nie jestem w stanie uzyskać wielu podstawowych informacji dot. dłużników, nie mogę ich wpisać do Krajowego Rejestru Dłużników itp.
Dlatego bardzo proszę - wpisujcie do protokołu numer PESEL, a nie numer dowodu osobistego, który jest kompletnie nieprzydatny.

Bardzo dzięki, Beto, bo faktycznie teraz nr PESEL to podstawa, bez której ani rusz i niedawno o tym się przekonałam

beta napisał w dniu 12.02.2012 o godzinie 22:48:55 :

bez komentarza...

Harry napisał w dniu 13.02.2012 o godzinie 21:25:15 :

Ja spisuję ne PESEL w sprawach spadkowych, gdzie później zawiadamiam księgi o zmianie właściciela nieruchomości. Stwierdzenie w postanowieniu,że spadek nabywa np. Jan Kowalski to moim zdaniem za mało, aby wpisać precyzyjnie na czyją rzecz w księdze wpisujemy ostrzeżenie i później wiadomo,czy ten co wnosi o wpis własności, to ten sam delikwent co w postanowieniu.

Włóczykij napisał w dniu 14.02.2012 o godzinie 01:10:44 :

"Harry" napisał:

Ja spisuję ne PESEL w sprawach spadkowych, gdzie później zawiadamiam księgi o zmianie właściciela nieruchomości. Stwierdzenie w postanowieniu,że spadek nabywa np. Jan Kowalski to moim zdaniem za mało, aby wpisać precyzyjnie na czyją rzecz w księdze wpisujemy ostrzeżenie i później wiadomo,czy ten co wnosi o wpis własności, to ten sam delikwent co w postanowieniu.


czyli ludzie zostają tylko numerami ...

falkenstein napisał w dniu 14.02.2012 o godzinie 07:22:35 :

Niestety taki znak czasu... bez znaku Bestii nie można nic kupić, ni sprzedać

Ale niestety jest to konieczne. Póki żyliśmy w społecznościach, gdzie wszyscy się znali, albo większość ludzi nie miała nic, bądź prawo się nimi nie interesowało ustalenie tożsamości nie było problemem. Ale dzisiaj mamy globalną, gęsto zaludnioną wioskę i musimy mieć pewność co do tożsamości. Imię i nazwisko nie wystarczy. Tak naprawdę przewiduję, że prędzej czy później ludzie będą chipowani, tak jak psy, chipami RFId z numerem identyfikacyjnym. I nie ma się o co oburzać, taki jest koszt mieszkania w globalnej wiosce.

A my naprawdę nie unikniemy w końcu wpisywania PESEL do wyroków, a na pewno nakazów zapłaty. Ostatnio znowu zdarzyło mi się, że powód zamiast adresu dłużnika podał mi adres osoby o tym samym imieniu i nazwisku. Identyfikowanie pozwanego indywidualnym numerem temu z pewnością zapobiegnie.

Włóczykij napisał w dniu 14.02.2012 o godzinie 20:16:46 :

i co myślisz, że ci co teraz kombinują i na te chipy nie dadzą rady ...

Bądź na bieżąco

Subskrybuj nasz bezpłatny newsletter, a będziesz na bieżąco z nowymi ogłoszeniami i komunikatami;
o spadkach, zasiedzeniach nieruchomości, depozytach sądowych, terminach rozpraw, wyrokach.

Podaj swój e-mail i otrzymuj najnowsze ogłoszenia bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Przesyłając swój adres e-mail, zgadzam się na przetwarzanie przez Fundację ProPublika - KRS 0000595424 - podanych przeze mnie danych osobowych (e-mail) w celu otrzymywania zamówionego Newslettera.
Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne oraz że przysługuje mi prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.